حقوق کارگران حداقل باید ۳۰ درصد افزایش پیدا کند

 جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز ، با اشاره به تعیین حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ بیان داشت: متاسفانه زمان برای تعیین حقوق کارگران در حال سپری شدن است و انتظار داریم کمیته سه جانبه دولت، کارفرمایان و کارگران سریعتر تشکیل شود.

وی تاکید کرد: نباید جلسات این کمیته به شب و روزهای پایان سال کشیده شود تا تمام موضوعات در این بخش هول هولکی بررسی شود.

 کوچکی‌نژاد با بیان اینکه مسئولین با برگزاری جلسات حقوق و دستمزد کارگری می‌تواند بستر مناسبی برای این مهم فراهم کنند، بیان داشت: این کمیته سه جانبه باید قبل از ۱۵ اسفند نتایج جلسات خود را اعلام کند لذا باید مشخص شود که حداقل حقوق کارگران در سال آینده به چه میزان خواهد رسید.

 این نماینده مجلس ادامه داد: این مسائل نباید در بستر جنگ و دعوا تعیین شود چرا که حقوق اندکی برای کارگران در نظر گرفته می‌شود و همین حقوق اندک هم باید به درستی در اختیار کارگران قرار گیرد.

سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مبحث افزایش حقوق کارکنان دولت، کارفرما دولت است و اما در بخش کارگران، این بخش خصوصی که کارفرماست بنابراین اگر قرار است کارگران افزایش حقوقی داشته باشند باید به کارفرمایان هم توجه جدی داشته باشیم

حقوق کارگران حداقل باید ۳۰ درصد افزایش پیدا کند

 کوچکی‌نژاد تصریح کرد: نباید شرایط طوری باشد که ما یک طرف را مدنظر قرار دهیم و از طرف دیگر غافل شویم چرا که این امر حتما باعث ورشکستگی تولید خواهد شد. به اعتقاد بنده حقوق و دستمزد کارگران باید به درستی  و بر اساس نرخ تورم سنجیده شود.

 این نماینده مجلس تاکید کرد: افزایش حقوق کارگران باید بیش از افزایش حقوق کارکنان دولت در نظر گرفته شود و حداقل  ما باید شاهد افزایش ۳۰ درصدی حقوق ها در این بخش باشیم.