به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، وزیر راه و شهرسازی شنبه شب در بازدید از پروژههای مسکن مهر این استان اظهار داشت: دولت برای سرعت بخشی به اجرای پروژههای مسکن مهر در سراسر کشور تسهیلات احداث واحد مسکونی را به ۲۵۰ میلیون ریال افزایش داد که امید میرود با این افزایش متقاضیان مسکن مهر هرچه زودتر صاحب خانه شوند.

علی نیکزاد در این بازدید که طی آن شماری از معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی و مدیران استان نیز حضور داشتند بر تکمیل طرح‌های مسکن مهر در این استان تاکید کرد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه مسکن مهر در شهرک الهیه بروجن گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۸۳ هکتار به‌منظور احداثیک هزار و ۸۹۴ واحد مسکونی در نظر گرفته شده است که اجرای عملیات زیربنایی این پروژه در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی معادل ۹۵ درصد برخوردار است.

نیکزاد با تاکید اتمام هر چه زودتر پروژه‎های مسکن مهر، گفت: برای تسریع در اجرای این طرح‎ها، پیمانکاران کم کار و ناتوان خلع ید می‎شوند و از ادامه فعالیت این شرکت‌های ساختمانی در این پروژه جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس لازم است تا مسئولان استانی و شهرستانی هرچه در توان دارند برای اجرای سریع این پروژه‌ها به کار بگیرند.

نیکزاد با تشریح عملکرد دولت نهم و دهم در احداثو بهره‌برداری از واحدهای مسکونی در کشور خاطرنشان کرد: تاکنون ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور کلنگ‌زنی شده است که این تعداد، یک میلیون و ۸۱۰ هزار واحد آن روستایی و مابقی شهری است.

وزیر مسکن و شهرسازی در سفر یک روزه خود به استان چهارمحال و بختیاری از روند احداثبیمارستان ۲۲۰ تختخوابی بروجن، محور چهار خطه بروجن شهرکرد، پروژه‌های مسکن مهر بروجن، پروژه مسکن مهر فارسان، پروژه راه آهن سفید دشت، پروژه مسکن مهر شهرکرد، محور ارتباطی شهرکرد - بن - داران، تقاطع غیر همسطح شهرکرد - سامان - تیران بازدید کرد.

شرکت در شورای تأمین مسکن چهارمحال و بختیاری از دیگر برنامههای وزیر راه و شهرسازی در سفر به این استان است.