به گزارش افکارنیوز، رضا باکری در گفتگو با مهر درخصوص جلسه روزگذشته این انجمن با نمایندگان اتحادیه دامداران در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این جلسه که روز گذشته از ساعت ۱۸ تا ۲۱ برگزار شد، سیدجواد تقوی معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، حسن رادمرد سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی، علی پورکاوه سرپرست دفتر برنامهریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت و سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران حضور داشتند.

وی در خصوص توافقنامه ای که در این جلسه بین انجمن صنایع لبنی و اتحادیه سراسری دامداران به تصویب رسید اظهار داشت: بحثهای زیادی در این جلسه بین حاضرین انجام شد که نهایتا مقرر شد قرارداد خرید شیرخام بین کارخانجات صنایع لبنی و دامداران ظرف مدت ۱۰ روز به امضاء برسد.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران افزود: همچنین به موجب این قرارداد شرکت پشتیبانی اموردام موظف شد علوفه مورد نیاز دامداران را با قیمت های تثبیتی تامین نماید و در صورت عدم تامین نهاده های دامی یارانه نقدی به دامداران پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه سراسری دامداران هم متقابلا متعهد شدند که شیر با بار میکروبی ۷۰۰ هزار را معادل ۶۳۰ تومان تحویل کارخانجات صنایع لبنی بدهند و برای کاهش هر یکصدهزار بار میکروبی معادل ۱۰ تومان پاداش دریافت کنند و چنانچه میزان بارمیکروبی از ۷۰۰ هزار تجاوز کند به ازای هر یکصد هزار بارمیکروبی، ۵۰ ریال جریمه شوند.

باکری با بیان اینکه دامداران به ازای هر یک دهم درصد چربی مازاد بر ۳.۲ درصد چربی ۱۰تومان پاداش دریافت خواهند کرد، گفت: براین اساس مرغوب ترین شیر کیفی با احتساب هزینه حمل، به قیمت هرکیلو ۷۳۰ تومان تحویل کارخانجات لبنی می شود.

وی با اعلام اینکه پیش از ظهر امروز نیز طی جلسه ای قرارداد خرید شیرخام بین اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی و اعضای اتحادیه سراسری دامداران نهایی شد، تاکید کرد: این قرارداد امروز در هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران و فردا در هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی به تصویب نهایی خواهد رسید.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران با بیان اینکه پس از تصویب نهایی، این قرارداد به مجموعه کارخانجات لبنی و دامداران ابلاغ خواهد شد، گفت: این قرارداد پس از ابلاغ باید ظرف ۱۰ روز به مرحله اجرا درآید.

به گفته وی، محصولات لبنی از این پس بر مبنای قیمت تعیین شده توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان آنالیز و قیمت گذاری و رسما ابلاغ خواهد شد.

به گزارش مهر، حسین چمنی مشاور انجمن صنایع لبنی ایران پیش از این به مهر گفته بود درستاد تنظیم بازار که به ریاست رحیمی معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد، وعده عرضه نهاده ارزان قیمت به دامداران داده شد تا آنها شیرخام را به قیمت ۶۳۰ تومان به صنایع لبنی بفروشند در حالی که تا به امروز این اتفاق نیفتاده است و اگر کسی شیرخام ۶۳۰ تومانی سراغ دارد آن را به کارخانجات صنایع لبنی معرفی کند تا ما آن را به این قیمت خریداری کرده و نرخ فرآورده های لبنی خود را کاهش دهیم!

وی درعین حال تصریح کرد: البته ممکن است شرکت پشتیبانی امور دام نهاده هایی را بین برخی از دامداران توزیع کرده باشد اما این میزان نهاده حجمی نیست که بتواند همه دامدارها و تولیدکنندگان را تامین کند تا آنها بخواهند شیرخام خود را با نرخ کیلویی ۶۳۰ تومان در اختیار کارخانجات صنایع لبنی بگذارند.