بستر بهره‌مندی بخش تولید از تسهیلات روان‌سازی شود

احمد راستینه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به راهکار‌های رفع موانع تولید در کشور اظهار داشت: قانون تسهیل در صدور کسب و کار‌ها در مجلس تصویب شد و دولت باید این قانون را به درستی اجرا کند چرا که این قانون می‌تواند بسیاری از موانع تولید را از پیش رو بردارد.

وی تاکید کرد: اجرای این قانون کمک می‌کند تا بخش قابل توجهی از موانع تولید برداشته شود.

این نماینده مجلس با اشاره به استفاده از تسهیلات دولتی در رونق تولید اظهار داشت: به واقع روان شدن بستر بهره مندی از تسهیلات بانکی یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند به نظام تولید در کشور کمک کند.

راستینه با اشاره به محترم شمردن نظام سرمایه گذاری در کشور اظهار داشت: در غالب این رویکرد سرمایه‌گذاران باید بدانند که سرمایه‌های آن‌ها در کشور محترم شمرده می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز بسیاری از واحد‌های تولیدی ما برای تامین مواد اولیه شان دچار مشکل هستند و ما نیازمند یک سامانه هوشمند برای ارزیابی دقیق تولیدات داخل و زنجیره ارزش و تسهیل تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی هستیم لذا بخش زیادی از مواد اولیه واحد‌های تولیدی ما در داخل کشور قابل تامین است، اما متاسفانه یک سامانه روشن و شفافی از نوع تولیدات و نقش آن‌ها در زنجیره ارزش و تامین واحد‌های دیگر مشخص نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین ما نیازمند یک برنامه اقتصادی روشن از واحد‌های تولیدی سراسر کشورمان هستیم تا این واحد‌ها بتوانند با همپوشانی همدیگر نیازمندی‌های داخلی را به راحتی تامین کنند.

وی با اشاره به تامین مواد اولیه تولید از خارج از کشور اظهار داشت: ضرورت دارد تا واحد‌های تولیدی یک نظام نامه روشن و شفافی در لغو مقررات دست و پا گیر برای تامین مواد اولیه از خارج داشته باشند.

بستر بهره‌مندی بخش تولید از تسهیلات روان‌سازی شود

راستینه تاکید کرد: همچنین ما نیازمند این هستیم تا یک نظامنامه جامعی در رابطه با واردات و صادرات تدوین شود که خوشبختانه دولت در این زمینه گام‌هایی را ظرف ۵ الی۶ ماه گذشته برداشته و یک نظام نامه‌ای در قالب واردات و صادرات برای واحد‌های تولیدی توسط معاون اقتصادی آقای رئیس جمهور جناب آقای رضایی ابلاغ شده که این امر تسهیل کننده کار است و فقط کافیست این ظرفیت به درستی در اختیار واحد‌های تولیدی قرار گیرد.