ارزهای دیجیتال طی ۵ سال آینده مرجع خرید و فروش خواهند بود/ نوسان رمز ارزها طی سال‌های آتی کاهش می‌یابد

امید پورمحمود ، کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با افکارنیوز وضعیت بازار رمزارزها را بررسی کرد: نوساناتی که این روزها در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد بیشتر تحت تاثیر اوضاع سیاسی در دنیا، به خصوص جنگ روسیه و اوکراین است که باعث تغییر در پارامترهای دلار و میزان ریسک پذیری در بازارهای مالی شده است.

 

وی افزود: بسیاری از فعالان اقتصادی به سمت بازارهای مطمئن‌تری مانند طلا حرکت کردند و این باعث شد تا بازار رمز ارزها دچار افت قیمت شود. مشخصا هر چقدر این تنش و جنگ طولانی‌تر شود و رکود قیمتی در بازار رمز ارزها وجود داشته باشد، بازار اصطلاحا به حالت رنج زدن ادامه خواهد داد.

 

پورمحمود ادامه داد: بااین‌حدل با توجه به تغییراتی که در حال رخ داد است و قوانینی که به مرور در کشورهای مختلف دنیا در حال تدوین است در آینده رمز ارزها به عنوان یک ارز مرجع برای مبادلات بین کشورها انتخاب خواهند شد البته به نحوی که دولت‌ها بر روی آن کنترل داشته باشند.

کارشناس بازار ارز دیجیتال تاکید کرد که به نظر من محدودیت‌های فعلی که در جابه جا کردن ارزهای فیات وجود دارد در بین کشورها با توجه به رمز ارزها برداشته می‌شود.

وی تصریح کرد: ازطرفی خاصیت مربوط به گریز پذیری و ناشناخته ماندن این ارزها به مرور زمان در حال کاهش است. مگر اینکه تغییراتی ایجاد شود و با هاردورک‌هایی که ایجاد می‌کنند ارزهایی انتخاب شوند که قابلیت گریز پذیری بیشتری داشته باشند.

ارزهای دیجیتال طی ۵ سال آینده مرجع خرید و فروش خواهند بود/ نوسان رمز ارزها طی سال‌های آتی کاهش می‌یابد

*طی ۵ سال آینده ارزهای دیجیتال مرجعی برای خرید و فروش در بسیاری از کشورها خواهند بود

پورمحمود بیان می‌کند: حداکثر در 5 سال آینده ارزهای دیجیتال به عنوان مرجع برای خرید و فروش در بسیاری از کشورها استفاده خواهند شد و هر چقدر استفاده از این ارزها بیشتر شود نوسانات قیمتیشان نیز کاهش می‌یابد. همانطور که در سال‌های اخیر نیز شاهد کاهش نوسان در برخی از رمز ارزها بودیم.

این تحلیلگر بازارهای مالی افزود: با این حال سرمایه گذاری در بازارهای رمز ارز یک سرمایه گذاری ریسکی است و بهتر است افراد نهایتا 10 یا 20 درصد سرمایه خود را در این بازارها سرمایه گذاری کنند.

وی درانتها توصیه کرد که سرمایه‌گذاران باید از خرید ارزهای ناشناخته و ارزهایی که پروژه‌های خوبی ندارند به اصطلاح میم کوین‌ها دوری کنند و به سمت سرمایه گذاری در ارزهای قویتر با پروژه‌های پشتیبان مناسب بروند تا امنیت سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند.