برگزاری هفدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که برگزاری نشست‌های کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای هدف با جدیت از سوی وزارت امور خارجه دنبال می‌شود، اظهار داشت: هفدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان که قرار است در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت در شهر ایروان برگزار شود، می‌تواند نقش بسزایی در پیشبرد روابط اقتصادی دو کشور ایفا کند.

صفری با تاکید بر لزوم تلاش طرفین برای اجرای توافقات و تفاهمات این نشست، سهم ایران از بازار پنج میلیارد دلاری ارمنستان را ناچیز خواند و تأکید کرد: ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی، ترانزیت، نیروگاهی، کشاورزی، داروسازی و تجهیزات پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات در روابط وجود دارد که در صورت فعال سازی می‌تواند حجم مبادلات دو کشور را به نحو چشمگیری ارتقا دهد. 

برگزاری هفدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان

شایان ذکر است از طرف جمهوری اسلامی ایران  وزیر نیرو و از طرف ارمنستان وزیر انرژی مسؤولیت برگزاری نشست کمیسیون مشترک را بر عهده دارند. 

در این کمیسیون قرار است درباره حوزه‌های مختلفی همچون تجارت و تهاتر، سرمایه گذاری، ترانزیت و حمل و نقل، برق و انرژی، نفت و گاز، گمرک، بانکی و مالی، استاندارد، گردشگری، بهداشت و موارد مهم دیگری بحث و تبادل شود.

شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در تیر ماه ۱۳۹۸ در تهران برگزار شده بود.