اصلاح سیاست‌های اقتصادی نباید باعث مشکلات معیشتی مردم شود

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به مشکلات در بخش تامین و توزیع نهاده های دامی و افزایش قیمت آنها تاکید کرد: ما امسال در حالت گذار و نواسان هستیم و امسال سال سختی است آن هم از این جهت که همه عادت به استفاده از نهاده با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتیم.

وی با اشاره به بارندگی های صورت گرفته و همچنین بهرمندی از ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال گذشته ، گفت: با این حال ما در ادامه راه هم با مشکل خشکسالی و هم اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی مواجه شدیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ما سال پر تلاطمی را در پیش رو داریم اظهار کرد: قطعاً با سیاست گذاری های خوبی که صورت گرفت - حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی - دیگر تولید کننده داخلی مسیر حرکت خود را به خوبی می داند چرا که پیش تر تولیدکننده داخلی با هزینه‌های آزاد به تولید می پرداخت و در نهایت باید با تولیدی که با ارز ۴۲۰۰ محاسبه می‌شد، رقابت می‌کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: قطعاً حذف ارز ۴۲۰۰  شرایط اقتصادی کشور را سال به سال بهتر خواهد کرد البته امسال ، سال سختی  است و اما فرایند، فرآیند اصلاحی و خوبی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته باید دقت کنیم که سیاست‌های حمایتی و جبرانی هم به درستی عملیاتی شود و نباید شرایط جوری باشد که به خاطر اصلاحات اقتصادی مشکلات معیشتی مردم بیشتر شود لذا باید حمایت‌های جبرانی را در مقطع اصلاح سیاست‌های اقتصادی مدنظر قرار دهیم.