شیر و لبنیات افزایش قیمتی نداشته‌اند

به گزارش افکارنیوز، رضا باكري در گفتوگو با ايسنا تصريح كرد: تاكنون هيچگونه گزارشي از كارخانههاي لبني مبني بر افزايش قيمت شير و فرآوردههاي لبني نداشتهايم و قيمت اين محصولات در بازار مصرف براساس نرخهاي بازگردانده شده ازسوي استانداري تهران فروخته ميشود.

به گفته‌ وی در پایان خرداد‌ماه تکلیف قیمت شیرخام و محصولات لبنی مشخص خواهد شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام خواهد کرد که آیا به این محصول یارانه‌ای تعلق خواهد گرفت یا خیر.

این درحالی است که علی‌رغم این‌که قیمت‌های لبنیات پس از مصوب اسفند‌ماه مجدد افزایش یافت، براساس پیگیری‌های تعزیرات سازمان حمایت و استانداری تهران به نرخ‌های مصوب اسفند ماه بازگشت و مقرر شد کیلویی ۱۴۰ تومان یارانه به علوفه تعلق بگیرد که براین اساس هر کیلو شیر خام تولیدی دامداران ۱۰۰ تومان یارانه دارد، اما براساس آنچه تاکنون اتفاق افتاده علوفه یارانه‌دار و ارزان‌قیمت هنوز در اختیار دامداران قرار نگرفته است و هزینه‌ تمام‌شده شیر خام هیچ‌گونه کاهشی نداشته است.

براساس نرخ‌های مصوب اسفند‌ماه مقرر شد هر کیلو شیر خام با چربی ۳.۲ درصد کیلویی ۶۳۰ تومان از دامدار خریداری شود و محصولات لبنی نیز با ۱۰ درصد افزایش قیمت مصوب اسفند‌ماه هم‌چنان در بازار مصرف عرضه شود، اما براساس شواهد بازار قیمت شیر خام و محصولات لبنی طبق این مصوبه عرضه نمی‌شود.

گویا برخورد تعزیراتی و جریمه‌های ابلاغی سازمان حمایت و استانداری تهران در این زمینه تاثیری نداشته است.

از روزهاي پاياني هفته اخير نرخ شير، ماست و دوغ و ديگر محصولات لبني برخي از شركتها از جمله پاژن و پاك ۱۵۰ تا ۳۰۰ تومان افزايش قيمت داشته است.