از ساعت ۱۲ ظهر امروز؛ ثبت نام مجدد نهضت ملی مسکن آغاز می‌شود

طبق وعده‌ای که پیش از این رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره ثبت نام مجدد متقاضیان نهضت ملی مسکن داده بود، از امروز ثبت نام نهضت ملی مسکن در ۴۰ شهر آغاز می‌شود.

با توجه به شناسایی ظرفیت مازاد در زمین‌های تامین شده قبلی یا تامین زمین جدید جهت احداث واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهر‌های کشور، متقاضیان واجد شرایط مسکن می‌توانند از امروز با مراجعه به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir نسبت به ثبت نام در این شهر‌ها اقدام کنند.

صرفا در شهر‌هایی ثبت نام صورت می‌پذیرد که ظرفیت مازاد زمین وجود داشته باشد یا زمین جدید شناسایی و تامین شده باشد. در صورت تامین زمین در سایر شهر‌های کشور در روز‌های آتی، سامانه در این شهر‌ها نیز به تدریج بازگشایی می‌شود.

همچنین ثبت نام از متقاضیان در سقف ظرفیت مازاد زمین‌های تامین شده قبلی یا زمین‌های تامین شده جدید در هر شهر انجام می‌پذیرد و پس از تکمیل ظرفیت ثبت نام در هر شهر، سامانه در آن شهر بسته می‌شود.

وفق مفاد قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آیین‌نامه مربوطه به آن، شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و پالایش متقاضیان باید شرایطی از جمله سابقه سکونت، نبود فرم ج قرمز، سرپرست خانوار و نداشتن و متاهل بودن را دارا باشند.

از ساعت ۱۲ ظهر امروز؛ ثبت نام مجدد نهضت ملی مسکن آغاز می‌شود

پیش از این معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرده بود که بعد از اتمام پالایش متقاضیان ثبت نام از متقاضیان نهضت ملی مسکن را آغاز خواهیم کرد.