پیشتازان نوین به عرصه انتخابات صنفی آمد

عصر روز سه‌شنبه 4 مردادماه 1401 هتل فردوسی میزبان جمعی از اعضای اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی بود تا در یک دورهمی دوستانه، صنف به تماشای رونمایی از یک نرم‌افزار بومی به‌عنوان سامانه مدیریت ناوگان بپردازد.

در این مراسم که ابراهیم درستی، رییس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی، جمعی از پیشکسوتان صنف ازجمله آقایان اخوان، فرهمند، اورانی‌پور، توفیق و اسماعیلی، مهدی بابایی عضو شورای شهر و نایب رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شهر تهران، عطاءالله اشرفی اصفهانی نماینده وزیر صمت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، گروه «پیشتازان نوین» به‌عنوان 5 کاندیدای انتخابات اتحادیه صنف صوتی و تصویری، موجودیت خود را اعلام کردند.

چرخه تولید، توزیع و فروش اقتصاد دیجیتال 

در ابتدای این مراسم مهدی بابایی، عضو شورای شهر و نایب رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شهر تهران با اشاره به توسعه ابزارهای هوشمند و بهره‌گیری از این تکنولوژی‌ها برای داشتن شهری هوشمند، اظهار داشت: در عصر کنونی که به عصر فناوری و اطلاعات شهره است، اقتصاد دیجیتال در همه زمینه‌ها پیشرو است.

1

بابایی تصریح کرد: تولید و عرضه محصولات دیجیتال از سوی اعضای این اتحادیه نشان‌دهنده آن است که این صنف می‌تواند از توانمندی‌های خود در حوزه تولید، ساخت و توزیع به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و چرخه کسب‌وکار مولد و پررونقی را برای عرصه اقتصاد دیجیتال ایجاد کند.

سپس عطااالله اشرفی اصفهانی، نماینده وزیر صمت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در این نشست با تاکید بر اینکه اصناف باید کسب‌وکار و تجارت خود را به‌روز کنند و توسعه دهند، گفت: آنچه در سال‌ها اخیر در حوزه اقتصاد دیجیتال به وجود آمده سبب شده تا بسیاری از کسب‌وکارها دچار دگرگونی و حتی برخی از آنها به مرز نابودی و تغییر کارکرد برسند.

اشرفی اصفهانی با اشاره به ورود استار‌اپ اسنپ و تغییراتی که در حمل‌ونقل درون‌شهری و صنف آن ایجاد کرد، افزود: اصناف باید در زمینه دیجیتالی کردن کسب‌وکار خویش و تغییر به سمت نوآوری، لحظه‌ای درنگ نکنند و با بهره‌گیری از تجربیات و توانمندی‌های صنفی و تجاری خویش، خود در این عرصه پیشقدم شده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

2

نماینده وزیر صمت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی کشورها ازجمله هند، کره‌جنوبی، سنگاپور، چین و ژاپن را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ایران، جوانان تحصیلکرده و توانمند زیادی در حوزه کسب‌وکارهای نوین دارد که کارهای بزرگ و مهمی انجام داده و محصولاتی با استاندارد جهانی تولید کرده‌اند که امروز هم یک نمونه از آن با عنوان «چهارراه» را شاهد هستیم. بنابراین شما به‌عنوان فعالان صنفی که به‌طور مستقیم با ابزارهای دیجیتال سر و کار دارید می‌توانید در این زمینه تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشید و با حمایت از این نوآوری‌ها از قافله پیشرفت و تجارت نوین عقب نمانید.

اشرفی اصفهانی خطاب به حضار خاطرنشان کرد که صنوف دارای پایگاه مردمی هستند و تاکنون اتفاقات بزرگی را در تاریخ کشور رقم زده‌اند و از آنجا که مردم با آنها در ارتباط مستقیم هستند، این نقش هیچگاه کمرنگ نخواهد شود.

چهارراه یک فرصت تجاری کم‌نظیر برای صنف

سپس سعید اشتیاقی، عضو اتحادیه صنف صوتی و تصویری و مدیرعامل شرکت سپیتا الکترونیک فراز به رونمایی و معرفی نرم‌افزار چهارراه پرداخت و با اشاره به کارکردهای متنوع آن، درباره جنبه تجاری آن اظهار داشت: در حال حاضر بالغ‌بر 24 میلیون خودرو در کشور وجود دارد که حدود دو میلیون از آنها مجهز به انواع دستگاه‌های هوشنمد ردیابی و جی پی اس هستند.

اشتیاقی اضافه کرد: نیاز چند میلیونی بازار خودرو کشور با این ابزار، فرصت کم‌نظیری را برای فروش این ابزار و تکنولوژی در اختیار اعضای اتحادیه صنف صوتی و تصویری قرار داده و از آنجا که کسب‌وکار شما به‌طور مستقیم با این فناوری در ارتباط است نباید این فرصت را در اختیار رقبای دیگر قرار دهید.

همچنین مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به فراگیر شدن استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، گفت: در دنیای کنونی هر آنچه را می‌خواهید ببینید و بیابید می‌توانید در یک گوشی موبایل جستجو کنید، وسیله‌ای که صنف شما متولی عرضه و فروش آن است. 

3

توانگر با بیان اینکه کسب‌وکار این اتحادیه به‌دلیل ارتباط مستقیم با ابزارهای نوین، توانایی توسعه و پیشرفت بیشتری نسبت به دیگر بخش‌ها دارد، افزود: نمونه آن را در معرفی نرم‌افزار چهاررراه دیدیم و روشن شد که این صنف تا چه اندازه می‌تواند با شناسایی بازار و حلقه‌های مفقوده آن، کسب‌وکار خود را توسعه دهد.

وی آمادگی خود را برای دریافت هرگونه نقطه‌نظر و پیشنهادی از سوی اعضای اتحادیه اعلام کرد و قول داد که به زودی در یک بازدید میدانی با کسبه زحمتکش این صنف دیدار خواهد کرد.

5 کاندیدای انتخابات خوب هستند

در ادامه این مراسم، ابراهیم درستی، رییس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی با اشاره به برگزاری انتخابات صنف در 11 مردادماه 1401 اظهار داشت: این اتحادیه و صنف با قدمتی بالغ‌بر 60 سال یکی از قدیمی‌ترین و ریشه‌دارترین اتحادیه‌ها در جمع اصناف تهران است و همگان همیشه و در همه حال باید قدردان پیشکسوتان و بزرگان این صنف باشند.

4

درستی سپس با نام بردن از پنج کاندیدای گروه پیشتازان نوین، خطاب به حضار گفت: خیلی‌ها به حرمت این عزیزان ثبت‌نام نکردند؛ این پنج نفر همگی کاندیداهای خوب و مورد تأییدی هستند و تاکنون نیز کارکرد خوب و مؤثری از خود به جای گذاشته‌اند.

وی با یادآوری دوباره زمان انتخابات بر حضور حداکثری اعضاء در این دوره از انتخابات تاکید و خاطرنشان کرد: انتخاب به دل است و عملکرد این عزیزان نشان می‌دهد که قابل و توانمند هستند و انشاالله در 11 مرداد، صنف انتخابات باشکوهی را برگزار می‌کند.

گروه پیشتازان نوین چه کسانی هستند؟

به گزارش صنعت‌صنف سپس هر یک از کاندیداها با حضور در جایگاه به معرفی و سابقه صنفی و کاری خود پرداختند و از اعضای صنف و اتحادیه خود خواستند تا با شرکت همه‌جانبه در انتخابات 11 مرداد اتحادیه، اقتدار و شکوه آن را چند برابر کنند.

بر این اساس سعید اشتیاقی، محمد تواضعی، محسن خدایی محمدحسین میری و سیدحمید نثاری اشگ زری به‌عنوان 5 کاندیدای انتخابات اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی که در قالب گروه پیشتازان نوین اعلام موجودیت کردند در این جلسه بر حفظ اقتدار و ماندگاری صنف، حفظ حرمت و تکریم بزرگان و پیشکسوتان صنف، بهره‌گیری از تجربیات و توانمندی‌های این عزیزان و اعضای سابق هیأت رییسه دوره‌های مختلف، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و ارتقای بیش از پیش جایگاه اتحادیه در میان دیگر اتحادیه‌ها و نوآور ساختن آن، پیگیری دغدغه‌های صنفی، ارائه آموزش‌های مؤثر و ضروری برای حفظ حقوق اعضای اتحادیه و استفاده از همه ظرفیت‌های قانون نظام صنفی در جهت منافع اتحادیه تاکید کردند.