۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل در بخش کشاورزی

سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهادکشاورزی امروز عصر از مناطق سیل زده شهرستان فیروزکوه بازدید کرد و سپس در  نشست فوق العاده تعیین تکلیف خسارات باغداران در بحران اخیر در شهرستان دماوند حضور پیدا کرد.

جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی امشب در نشست فوق العاده تعیین تکلیف خسارات باغداران در بحران اخیر با تاکید بر اینکه کشاورزان قشر ضعیف جامعه هستند اظهار کرد: کشاورزان ما تلاش زیادی دارند اما حوادث غیرمترقبه نیز قابل اجتناب نیست و همیشه بروز این حوادث در انتهای فصل و زمان برداشت محصول بسیار ناگوار است.

وی افزود: دماوند در حوزه باغداری نمایشگاه زیبای ایران است و از نظر تنوع و کیفیت نیز در حدود 9 هزار هکتار باغات مهم و خوب دارد و بروز این بحران جای نگرانی دارد.

 ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل در بخش کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در کنار کشاورزان کمک‌رسان آنها باشیم گفت: عدد اولیه خسارت را برآورد کردیم و در کل کشور این خسارات به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده که حدس میزنیم این عدد افزایش پیدا کند. با توجه به بازدید میدانی مسئولان و به ویژه رئیس جمهور فردا در جلسه هیئت دولت این موضوع بررسی شده و امیدواریم تا بتوانیم مصوباتی خوبی را در این جلسه پیش بریم.

ساداتی نژاد تصریح کرد: کمک رسانی در وضعیت بحرانی به کشاورزان چندین بخش دارد که در ابتدا باید تسهیلات دریافتی کشاورزان امهال شود تا نگرانی کشاورزان برطرف شود و در بخشی هم باید تسهیلات ارائه شود تا کشاورزی که دچار خسارت شده بتواند امور خود را بگذراند.