وزیر جهاد: صادرات دام از شنبه آزاد می‌شود

سیدجواد ساداتی نژاد  وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز از برخی مجتمع های کشاورزی و دامپروری شهرستان اسلامشهر از جمله گلخانه گل و گیاهان زینتی، واحد ۵۵۰۰ رأسی دامداری، مزرعه های یونجه و علوفه و سایر پروژه های شاخص بخش کشاورزی بازدید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی سپس با حضور در فرمانداری اسلامشهر در نشست با بهره برداران بخش کشاورزی، مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: ۶.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تهران تولید می شود.

وی با بیان اینکه شیوه نامه صادرات دام و طیور تصویب و از روز شنبه ۲۹ مرداد با ابلاغ آن، صادرات آزاد می شود گفت: صنعت دام و طیور غیرت مندانه پای مردمی سازی یارانه ایستاده است.

 وزیر جهاد: صادرات دام از شنبه آزاد می‌شود

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای کشاورزی باید با نظام خود باشد نه نظام ساختمان، افزود: ۴۵۰ میلیارد تومان روز شنبه و یکشنبه به کلزاکاران پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه ما پیگیری مطالبات دامداران را انجام و به زودی اعتبارات لازم اختصاص و پرداخت می شود، بیان کرد: خرید تضمینی دام و گوشت تقریباً ادامه دارد و در مذاکراتی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم به زودی بدهی های این بخش به دامداران پرداخت می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تبعات موضوع جنگ بین اوکراین و روسیه تصریح کرد: جنگ اوکراین باعث خیلی از گرانی ها و کمبود ها در عرصه های مختلف مواد غذایی و محصولات کشاورزی در اروپا شد، در حالی که در کشور ما حتی با آزاد سازی یارانه ها مشکلی برای مردم به وجود نیامد اما در این مدت کشورهای زیادی دچار چالش‌های جدی شدند.

ساداتی نژاد با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی در عرصه تولید و ساخت و سازهای واحدهای مرتبط با فعالیت های کشاورزی ادامه داد: در حوزه ساخت و سازها کشاورزان با شهرداری ها دارای مشکلاتی هستند که در جلسه‌ای که با وزیر کشور خواهم داشت این مسائل را پیگیری می‌کنم، ساخت و سازهای حوزه کشاورزی باید متناسب با حوزه نظام کشاورزی و منعطف باشد نه اینکه در چهارچوب قوانین نظام و ساختمان در شهرها دیده شود.

وی با اشاره به مشکلات دامداران در حوزه نهاده های دامی افزود: پیشنهاد فروش اعتباری و توزیع نهاده ها توسط تشکیلات بخش کشاورزی راهکار سازنده‌ای است، باید توزیع نهاده های دامی به شهرستان ها واگذار شود تا سریع مسائل این حوزه برطرف شود.