نوسان شاخص کل در کانال نزولی ادامه دارد

 علی ملک‌لی گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته کاهش ۰.۳ درصدی داشت تا هفته‌ای آرام و بدون تغییر رقم بخورد. این شاخص در یک کانال نزولی قرار گرفته و زیر "ابرکومو" قرار دارد که موید این مطلب است که انتظار می‌رود همچنان کاهشی باشد. همچنین از نظر سیستم "امواج الیوت" هم اکنون در موج ۴ نزولی قرار داریم که معمولا پس از کمی صعود، موج پنجم نزولی را از شاخص انتظار داریم. در این مسیر محدوده یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد برای شاخص کل مقاومت کوتاه مدت و همچنین محدوده یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد، هدف موج پنجم می‌تواند در نظر گرفته شود. اما فعلا شاخص کل بورس را برای این هفته، مانند هفته گذشته، آرام و بدون تغییر پیش‌بینی می‌کنیم.

شاخص کل همچنان در نوار ریزش قرار دارد

او می‌گوید: اما شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است در هفته گذشته، افزایش بیشتری را نسبت به شاخص کل داشت. این شاخص پس از افزایش حدود یک درصدی در پایان هفته به تراز ۴۱۱ هزار واحد رسید. این بدین معناست که شرکت‌های کوچک در هفته گذشته، بیشتر مورد استقبال خریداران قرار گرفته‌اند.
 
او گفت: از نظر سیستم امواج الیوت، می‌توان گفت که موج پنجم صعودی در شاخص کل هم‌وزن آغاز شده است. مقاومت کوتاه مدت محدوده ۴۳۳ هزار واحد و حمایت قوی محدوده ۳۹۵ هزار واحد را برای این شاخص متصور هستیم.
شاخص کل همچنان در نوار ریزش قرار دارد