دستيار ارشد رئيس جمهور گفت: افزايش دو برابري مبلغ يارانههاي نقدي امكانپذير است و دولت براي اين طرح برنامههايي در دست مطالعه و بررسي دارد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی دولت، ‌ سیدمجتبی ثمره‌هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهور در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر اینکه‌ افزایش دو برابری یارانه‌های نقدی توسط دولت امکانپذیر نیست، اظهار داشت: افرادی که این مطالب را عنوان می‌کنند، در زمانی که بحثپرداخت مرحله اول یارانه‌ها بود هم می‌گفتند دولت چطور می‌تواند این مبالغ را به حساب مردم واریز کند اما مشاهده کردند که این امر محقق شد.

وی تصریح کرد: این افراد حتی در زمانی که دولت هنوز برنامه‌های خود را برای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اعلام نکرده بود، عنوان می‌کردند که برنامه خاصی برای اجرا این طرح وجود ندارد و یا تورم افزایش می‌یابد در حالی که هنوز این طرح آغاز نشده است.

دستيار ارشد رئيس جمهور افزود: حال طبيعي است با صحبتهايي كه رئيس جمهور مبني بر افزايش مبلغ يارانههاي نقدي داشت، اين مباحث را مطرح كنند كه افزايش دو برابري يارانههاي نقدي غيرممكن است اما دولت براي اين طرح راهكارها و برنامههايي دارد و اين امر هم امكانپذير است.