بازار طلای جهانی یخ زد!

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۷.۸ درصد کاهش به ۱۶۲۲ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۴۸ درصد کاهش به ۱۶۲۳ دلار ۱۰ سنت رسید.

شاخص دلار ثابت ماند و روز چهارشنبه ۰.۸ درصد افزایش یافت، در حالی که بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری به اوج خود از اواسط سال ۲۰۰۸ رسید.

فدرال‌رزرو روز چهارشنبه در گزارشی که نشان می‌دهد شرکت‌ها نسبت به چشم‌انداز بدبینانه‌تر رشد می‌کنند، گفت: فعالیت اقتصادی ایالات‌متحده در هفته‌های اخیر نسبتاً گسترش یافته است، اگرچه در برخی مناطق ثابت و در چند منطقه دیگر کاهش یافته است.

با توجه به آخرین داده‌ها که نشان می‌دهد تورم بیش از سه برابر هدف بانک مرکزی دو درصد ادامه دارد، این گزارش ممکن است انتظارات برای چهارمین افزایش متوالی ۷۵ واحدی در ماه آینده را کاهش دهد.

در حالی که طلا به عنوان یک محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که هیچ بازدهی ندارد.

داده‌های روز چهارشنبه نشان داد، تورم مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه سپتامبر کمتر از تخمین‌های قبلی بود اما همچنان در بالاترین حد خود قرار داشت و بر انتظارات بازار برای افزایش بیشتر نرخ‌ها قبل از پایان سال تاکید کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز چهارشنبه ۶.۰۸ تن کاهش یافت که بزرگ‌ترین خروجی یک روزه آنها از جولای است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۸.۳۶ دلار، پلاتین ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۸۷۸ دلار و ۵۲ سنت رسید و پالادیوم ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۹۸۸ دلار و ۷۸ سنت رسید.

بازار طلای جهانی یخ زد!