واردات کدام میوه‌ها متوقف شده است؟

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، آمار گمرک ایران حاکی از آن است که واردات انواع میوه به کشور طی دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۱۸ درصدی به ۱۰۷.۸ میلیون دلار رسیده است.

در همین حال آمار نشان می‌دهد که در بین میوه‌های وارداتی به کشور تنها واردات مرکبات و نارگیل افزایش یافته و واردات سایر میوه‌ها با کاهش روبرو شده است. در این بین واردات برخی از انواع میوه‌ها نیز به طور کامل متوقف شده است.

از جمله میوه‌هایی که واردات آنها به کشور متوقف شده، می‌توان به آناناس، گلابی هندی و انبه، گریپ فروت، لیمو و لیموترش، انگور، هلو، شلیل و شفتالو، توت‌فرنگی، انار و زردآلو اشاره کرد. همچنین واردات میوه‌های سخت پوست و سایر میوه‌های تازه نیز متوقف شده است.

در دو ماهه نخست سال گذشته ۱.۷ میلیون دلار آناناس، ۳۱۵ هزار دلار گریپ فروت، ۸۲۵ هزار دلار لیمو و لیموترش و ۶۶۳ هزار دلار انگور وارد کشور شده بود.

از سوی دیگر به تازگی رئیس اتحادیه صادرکنندگان پاکستان خبر داد که صادرات انبه تولیدی این کشور به ایران به صفر رسیده است. این در حالی است که در مقطعي صادرات انبه پاکستانی به ایران به بیش از ۳۰ هزار تن نیز رسیده بود. ارزش صادرات انبه پاکستان به ایران نیز بالغ بر ۱۰ میلیون دلار شده بود.