بهره وری بالا ؛ ماحصل اقتصاد دیجیتال |کمبود نیروی در زمینه حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال نداریم

مصطفی طاهری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره موضوع اقتصاد دیجیتال در کشور گفت: در زمینه اقتصاد دیجیتال زیرساخت های لازم در کشور وجود دارد.
وی تاکید کرد: مهترین پارامتر در مبحث اقتصاد دیجیتال پرورش نیروی انسانی تحصیل کرده وارد به این کار است؛ متاسفانه یکی از گروه های مهاجرت کننده ما کد نویس ها ، برنامه نویس ها و دانش آموختگان مهندسی کامپوتر هستند. بنابراین باید بگوییم که ما در این زمینه کمبود نیرو نداریم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین باید گفت اقتصاد دیجیتال از جمله شاخه های اقتصادی است که بهره وری بالایی داشته و اقتصاد رو به جلویی محسوب می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین باید گفت که زمینه کار در بخش اقتصاد دیجیتال در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال زمانی خدمات سرویس خودرویی در قالب آژانس فعالیت می کرد و البته این مسئله هنوز وجود دارد اما وقتی اسنپ وارد کار شد در این بخش تحول ایجاد شد. یا اینکه وقتی فروشگاه های دیجیتالی ایجاد شد، تحول در این بخش ها شکل گرفت.

بهره وری بالا ؛ ماحصل اقتصاد دیجیتال |کمبود نیروی در زمینه حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال نداریم


رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما زمینه های کار نکرده زیادی در بخش اقتصاد دیجیتال داریم که می تواند در اقتصاد تحول ایجاد کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه خروج از وضعیت های سنتی به مدرن و روبه جلو در کشور ما یک مقدار با کندی پیش می رود لذا اگر مقداری این موارد را تسهیل کنیم مشکلات در بخش اقتصاد دیجیتال برطرف خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلمی بیان کرد: حتما اقتصاد دیجیتال می تواند فرم و محتوای کسب و کارها را تغییر داده و کارایی را به شدت افزایش دهد.