افزایش قیمت خودرو ترمز برید/ آخرین قیمت خودرو‌ها در ۱۲ آذر

قیمت خودرو همزمان با افزایش نرخ دلار در بازار آغاز شد و این تغییرات قیمتی با وجود کاهش نوسان بازار ارز ، همچنان ادامه دارد.

خبرآنلاین نوشت: فعالان بازار خودرو اعتقاد دارند که احتمالا افزایش قیمت خودرو در بازار ادامه خواهد داشت، چراکه خریداران خودرو در بازار بدون توجه به قیمت و کیفیت خودرو و تنها با انگیزه سرمایه‌گذاری، اقدام به خرید خودرو می‌کنند.

گزارش‌های میدانی از بازار خودرو حاکی از آن است که پراید ۱۱۱ SE ابتدای آذرماه تاکنون ۴ میلیون تومان گران شده و در حال حاضر به ۲۱۲ میلیون تومان رسیده است. پراید ۱۳۱ SE نیز رشد ۱۰ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده و در بازار با نرخ ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رود. قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و هم‌اکنون ۱۹۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

اما در میان مدل‌های پژو در بازار خودرو، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ از ابتدای آذرماه تاکنون ۱۱ میلیون تومان گران شده و به ۳۴۰ میلیون تومان رسیده است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۹ نیز ۱۶ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و هم‌اکنون در بازار ۴۰۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. پژو ۲۰۶ SD V ۸ مدل ۱۴۰۰ هم با افزایش ۱۵ میلیون تومانی قیمت، در بازار ۴۱۰ میلیون تومان دیده می‌شود.

در این میان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ از ابتدای آذرماه تاکنون ۷ میلیون تومان گران شده و در بازار ۶۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای هم در این مدت ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و در بازار با قیمت ۴۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رود. از سوی دیگر، قیمت پژو ۴۰۵ GLX بنزینی مدل ۱۳۹۹ در حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و به ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است. قیمت پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز نیز ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته و به ۳۳۵ میلیون تومان رسیده است.

این خودرو ۳۵ میلیون تومان گران شد/ آخرین قیمت تیبا، دنا، پژو و سمند

بنا به این گزارش، قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۱ از ابتدای آذرماه تاکنون ۲۰ میلیون تومان گران شده و در حال حاضر به ۵۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است. پژو پارس LX نیز ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و در بازار به قیمت ۴۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رود.

گزارش‌های میدانی همچنین حاکی از آن است که قیمت تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ در حدود ۱۰ میلیون تومان گران شده و به قیمت ۶۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رود. تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ هم ۳۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به ۵۱۵ میلیون تومان رسیده است.

در همین حال، قیمت تیبا هاچ بک EX در حدود ۶ میلیون تومان گران شده و در بازار با قیمت ۲۲۴ میلیون تومان فروخته می‌شود. تیبا صندوق دار SX بنزینی هم ۱۰ میلیون تومان گران شده و در بازار ۲۱۹ میلیون تومان قیمت دارد.

بنا به این گزارش، قیمت دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ در حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و به ۴۲۵ میلیون تومان رسیده است. دنا پلاس ۵ دنده توربو مدل ۱۴۰۰ در بازار ۲۰ میلیون تومان گران شده و با قیمت ۵۲۵ میلیون تومان دیده می‌شود.

اما قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ در حدود ۵ میلیون تومان افزایش یافته و به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است. ساینا دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ هم ۶ میلیون تومان گران شده و به ۲۱۹ میلیون تومان رسیده است.

اما سمند LX EF۷ مدل ۱۴۰۱ در حدود ۷ میلیون تومان گران شده و به ۳۷۵ میلیون تومان رسیده است. قیمت شاهین G نیز ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و در بازار ۳۸۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

قیمت کوییک اتوماتیک پلاس مدل ۱۴۰۱ هم از ابتدای آذرماه ۷ میلیون تومان گران شده و به ۳۱۲ میلیون تومان رسیده است. کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ نیز ۷ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و در حال حاضر در بازار به قیمت ۲۲۷ میلیون تومان به فروش می‌رود.