اُفت ۴ هزار و ۲۳۵ واحدی شاخص کل بورس

دوشنبه (۱۴ آذر)در ابتدای بازار  شاخص کل بورس با رشد  ۴۷۷ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۸ هزار و ۳۱۷ واحدی قرار گرفت. با اتمام بازار شاخص کل بورس با اُفت ۴ هزار و ۲۳۵ واحدی در تراز یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۶۰۳ واحدی ایستاد.

خانم رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت: هرچند بازار روز منفی را پشت سر گذاشت اما رشد آرام ارزش معاملات در تابلو مشاهده می شود.

او می گوید: نیم نگاه ها به ادامه ی روند افزایشی نرخ دلار و سکه است که به مرور تاثیرات آن در سهام دلاری مشاهد خواهد شد. آنچه جالب بنظر می رسد وجود خریدار خوب در منفی اکثر سهام است.خودرویی ها که زمانی صنعت نوسان گیران کوتاه مدتی بود این روزها با تغییر روند صورت های مالی خود در صدر بیشترین ارزش معاملات است .

او گفت: ذوب با خبر برنده شدن در مزایده معدن آهن ققنوس روز خوبی را پشت سرگذاشت.این روزها تک سهم ها از هر گروه با همراهی جریان پول بدون توجه به عمومیت بازار راه خود را جدا می کنند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان رسید. «کگل»، «میدکو» و «فولاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خگستر»، «خودرو» و «خساپا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۴۸۲ واحدی روی پله ۴۱۴ هزار و ۵۷۴ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۴ هزار و ۵۱۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۹۲۶ هزار تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با اُفت ۱۵ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۶۴۰ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۳۶۰ میلیارد سهم به ارزش ۵۶۴ میلیارد تومان رسید.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۴۴۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

پبیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های خمک، غزر و ثامان بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های ساربیل، ثفارس و وتوس بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های گدنا، وآوا و بخاور بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت مفاخر، زنگان و نطرین بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، فردا و فیروزا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فیروزا و افران در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های آوند، اعتماد و ثبات در فرابورس ایران داشتند.

اُفت ۴ هزار و ۲۳۵ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کمند، همای و خودرو بیشترین ارزش معامله و نماد‌های، خودرو، خساپا و ذوب بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۸۶۴، اخزا ۰۱۱۴ و اراد ۱۱۷۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کارا و کرمان بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.