تکلیف وراث سهام عدالت مشخص شد؟

فرایند واریز بخش نخست سود سهام عدالت به حساب مشمولان از روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه آغاز شد و در روز شنبه سوم دی ماه به پایان رسید.

در این میان بیش از سه میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت طی سال‌های گذشته فوت شده‌اند و سهام آن‌ها پس از فرایند انحصار وراثت باید باید به وراث تعلق بگیرد. البته برخی از وراث نیز فوت شده‌اند و همین موضوع فرایند را پیچیده‌تر کرده است.

​برای انتقال سهام این روش پیشنهاد شده بود که وراث به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند که این روش بسیار زمان‌بر بود؛ بنابراین قرار شد این فرایند به صورت الکترونیکی و با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه تا شهریورماه انجام شود. اما به نظر می‌رسد قوه قضاییه در ارسال اطلاعات به سپرده‌گذاری کمی از برنامه عقب است.

در این راستا، پیمان حدادی، مشاور رییس سازمان بورس اعلام کرد: در ماه‌های آینده درمورد مراجعه وراث مشمولان سهام عدالت اطلاع رسانی خواهد شد. زیرساخت‌های این انتقال درحال آماده سازی است و وراث همچنان باید صبر کنند.

تکلیف وراث سهام عدالت مشخص شد؟

وی به این سوال که ایا فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث در سال جاری صورت خواهد گرفت، پاسخ داد: همه تلاش این است که انتقال سهام عدالت به وراث سریع‌تر انجام شود.