قیمت نفت به بالاترین رقم 3 هفته گذشته رسید

به نقل از رویترز ، به دنبال جدیدترین اقدامات چین برای کاهش محدودیت‌های کرونایی که امید به افزایش تقاضا برای سوخت در این کشور را تقویت کرده است، قیمت نفت به بالاترین رقم سه هفته گذشته رسید.

البته کاهش تولید انرژی در آمریکا به علت طوفان‌های زمستانی نیز از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.

هر بشکه نفت برنت با 52 سنت افزایش 84.44 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 48 سنت افزایش 80.04 دلار فروخته شد.

هر دو شاخص نفتی بالاترین رقم از 5 دسامبر را در ساعات اولیه معاملات ثبت کردند.

کمیسیون ملی سلامت چین اعلام کرد، پکن از 8 ژانویه، الزام برای قرنطینه مسافران داخلی را برداشته است.

نعیم اصلام، تحلیلگر بازار در رابطه با برنامه چین در مورد قوانین قرنطینه گفت: «این برنامه قطعا چیزی است که تاجران و سرمایه گذاران امید داشتند انجام شود.»

بازارهای آمریکا و انگلیس روز دوشنبه برای تعطیلات کریسمس تعطیل بودند.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد فوجیتومی، در این‌باره می‌گوید: به علت نگرانی در مورد اختلال در عرضه ناشی از وقوع طوفان‌های زمستانی در آمریکا، قیمت نفت تقویت شده است.

وی افزود: ‌اما پیش بینی شده است که آب و هوای آمریکا در هفته بعد بهتر شود و این بدان معناست که این افزایش قیمت چندان طول نمی‌کشد.‌

تولید حدود 1.5 میلیون بشکه از ظرفیت پالایش روزانه در امتداد سواحل خلیج آمریکا از روز جمعه متوقف شده است، این در حالی است که تولید نفت و گاز از داکوتای شمالی تا تگزاس به علت یخبندان متوقف شده است.

نگرانی در مورد کاهش تولید روسیه نیز از دیگر عوامل افزایش تولید قیمت نفت عنوان شده است.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه نوشت: روسیه ممکن است تولید نفت خود را در اوایل سال 2023 بین 5 تا 7 درصد کاهش دهد زیرا این کشور به محدودیت‌های قیمتی واکنش نشان می دهد.