خرید ربع سکه از طریق کد بورسی سهام امکان پذیر است

 خشیار دادمنش با اشاره به عرضه ۵۰۰ هزار سکه طلای ربع بهار آزادی در روز شنبه ۲۴ دی گفت: بنا است این سکه‌ها در بخش بورس کالا عرضه شود، اما مانند خرید خودرو نیاز به دریافت کد بورس کالایی نیست و تمام افرادی که کد بورسی دارند می‌توانند این سکه‌ها را خریداری کنند بنا بر اطلاعیه منتشر شده مکانیزم عرضه این سکه‌ها حراج ناپیوسته بوده و این یعنی بازار و معاملات ثانویه نخواهد داشت.

او در ادامه افزود: خریداران این سکه می‌توانند پنج روز کاری بعد از خرید به بانک‌های عامل برای دریافت فیزیکی سکه خود مراجعه و ربع سکه‌های خود را دریافت کنند همچینن افراد می‌توانند حداقل یک سکه و حداکثر ۵ قطعه سکه ربع را سفارش گذاری کنند و این سکه ها بدون وکیوم است.

او می‌گوید: پیش گشایش از ساعت ۹ صبح شروع و ساعت ۱۳ تمام می‌شود و همان راس ساعت سیزده حراج تک رقمی برگزار می‌شود. هزینه انبار داری هم ۱۰۰ تومان روزانه به ازای هر قطعه سکه ربع خواهد بود که به عهده افراد است علاوه بر این مالیات بر ارزش افزوده نیز به میزان ۹ درصد هزینه انبارداری محاسبه و به انباردار پرداخت می‌شود.

خرید ربع سکه از طریق کد بورسی سهام امکان پذیر است



به گفته دادمنش، به سبب شفافیت ساختاری و معاملات بورس کالا و میزان عرضه مناسب ۵۰۰ هزار تایی سکه به نظر این عرضه می‌تواند علاوه بر اثرگذاری بر جو روانی سبب کاهش حباب قیمتی ربع سکه در بازار شود.