مقایسه 7 صرافی برتر ارز دیجیتال ایران؛ معرفی بهتری صرافی ارز دیجیتال داخلی

احتمالاً شما هم نام برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی را شنیده باشید و یا حتی از طریق برخی از آن‌ها به خرید ارز دیجیتال هم پرداخته باشید؛ ممکن است شما هم مانند بسیاری از کاربران دیگر بخواهید بدانید که بالاخره از بین تمام صرافی‌های موجود، بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است. در ادامه قصد داریم تا 7 مورد از بهترین صرافی‌های ایرانی را مورد بحث و مقایسه قرار دهیم. آن‌گاه شما برحسب ویژگی‌های موردنظر خود و انتظاراتی که از یک صرافی ارز دیجیتال دارید، می‌توانید برترین صرافی ارز دیجیتال خود را انتخاب نمایید و بر بستر آن به فعالیت و معامله رمزارزی بپردازید. اگر این موضوع حقیقتاً برایتان اهمیت دارد، می‌توانید با ما همراه شوید.

مقایسه 7 صرافی برتر ارز دیجیتال ایران

وقتی حرف از مقایسه می‌شود، منظور بررسی نقاط قوت و ضعف صرافی‌ها در برابر همدیگر است. در ادامه ویژگی‌های مربوط به 7 مور از صرافی‌های ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم تا در نهایت ببینیم که کدام‌ یک را می‌توانیم به‌عنوان برترین صرافی ارز دیجیتال خود انتخاب کنید. ویژگی‌های این صرافی‌ها به قرار زیر است:

  1. صرافی نوبیتکس

گروهی از کاربران ایرانی حوزه ارزهای دیجیتال، صرافی نوبیتکس «Nobitex» را به عنوان  برترین صرافی ارز دیجیتال در کشورمان می‌شناسند. این امر را می‌توان به رابط کاربری ساده و گزینه‌های در دسترس آن نسبت داد. البته احراز هویت در صرافی نوبیتکس با مقداری سخت‌گیری همراه است. همچنین کارمزد معاملات در نوبیتکس به‌صورت درصدی از حجم دارایی درخواستی محاسبه می‌شود.

صرافی نوبیتکس

تعداد کوین

49

پشتیبانی

آنلاین و قوی

حداقل مبلغ خرید ارز دیجیتال

300 هزار تومان

نسخه موبایل

دارد

کارمزد

۰.۲% – ۰.۳۵%

امنیت

بالا

رابط کاربری

ساده

پلتفرم آموزشی

دارد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوبیتکس یک بستر امن، سریع و آسان برای انجام معاملات و خریدوفروش مستقیم ارزهای دیجیتال در ایران است. به راحتی با مشاهده رابط کاربری نوبیتکس می‌توان به کیفیت این صرافی پی برد، اما گاهی به دلیل کم بودن تعداد ارزهای قابلی پشتیبانی، کاربران آن مجبور می‌شوند تا ارزهای دیجیتال موردنظر خود را از سایر پلتفرم‌ها خریداری نمایند.

  1. صرافی بیت پین

عکس

صرافی بیت پین «Bitpin» در بین پلتفرم‌های داخلی ارز دیجیتال می‌درخشد. در اسرع وقت می‌توان مراحل احراز هویت این صرافی را طی کرد با حداقل سرمایه به خرید ارز دیجیتال پرداخت. بیت پین در هر به‌روزرسانی خود سعی دارد تا ویژگی‌های جدیدی اضافه کند و بستری کامل‌تری و قوی‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد. البته بیت پین تا به امروز در حد زیادی موفق عمل کرده است؛ به همین خاطر در نزد بسیاری از کاربران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال به عنوان برترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی شناخته می‌شود.

صرافی بیت پین

تعداد کوین

130

پشتیبانی

آنلاین و قوی

حداقل مبلغ خرید ارز دیجیتال

100 هزار تومان

نسخه موبایل

دارد

کارمزد

۰.۳۲%

امنیت

بالا

رابط کاربری

ساده و زیبا

پلتفرم آموزشی

دارد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بیت پین همواره در صدد است تا بتواند امکانات بیشتر و بهتری را ارائه کند.

  1. صرافی والکس

 صرافی والکس «Wallex» را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین صرافی‌های رمزارزی در نظر گرفت که اخیراً لیست ارزهای دیجیتال خود را به نسبت گذشته گسترش داده است. همچنین این پلتفرم از دیگر لحاظ نیز به نسبت دوران تأسیس خود با تغییرات زیادی روبه‌رو شده است. از این جهت، کاربران امروزی ارز دیجیتال می‌توانند از صرافی والکس برای انجام معاملات رمزارزی خود، دریافت قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال و سفارش‌گذاری استفاده کنند.

 

  1. صرافی رمزینکس

صرافی ارز دیجیتال رمزینکس «Ramzinex»، نمونه دیگری از صرافی‌های رمز ارزی ایرانی که به عنوان برترین صرافی ارز دیجیتال هم شناخته می‌شود. این صرافی از یک تیم فنی قوی بهره می‌گیرد که در به‌روزرسانی‌های مستمر این پلتفرم، بهبود امکانات و عملکرد کلی آن را لحاظ می‌کنند. این پلتفرم از امنیت بالا جهت انجام معاملات برخوردار است و از طیف وسیعی از کوین‌ها و توکن‌ها پشتیبانی می‌کند. امکان سفارش‌گذاری و سرعت بالا در خریدوفروش نیز دیگر مواردی است که جزو نقاط قوت صرافی رمزینکس محسوب می‌شوند.

صرافی رمزینکس با امنیت بالایی که دارد، بسیار محبوب کاربران خود است، اما از تعداد محدودتری از ارز دیجیتال به نسبت سایر پلتفرم‌ها پشتیبانی می‌کند و همین امر سبب می‌شود تا کاربران برای خرید ارزهای دیجیتالی که بر بستر آن وجود ندارد، به سایر پلتفرم‌ها مراجعه کنند.

  1. صرافی تبدیل

تبدیل «Tabdeal»، دیگر صرافی ارز دیجیتال است که از نظر گروهی از کاربران خود به عنوان برترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی شناخته می‌شود. این صرافی توسط تیمی از متخصصین حوزه فناوری ایجاد شده است. هدف این تیم، ترکیب تکنولوژی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال با علوم مالی است؛ به طوری‌که در نهایت بتوانند‌ ابرازهایی ساده، کارآمد و تخصصی را در اختیار کاربران خود قرار دهند. به همین خاطر است که افراد با هر سطح از دانش مالی می‌توانند از صرافی تبدیل استفاده کنند.

 

صرافی تبدیل بیشتر از هرچیز به فکر این است تا بتواند به تمام گروه کاربران با هر سطح از دانش مالی و کریپتویی، خدمات خود را ارائه کند. بنابراین می‌توان از صرافی تبدیل انتظار داشت که در آینده بتواند رابط کاربری راحت‌تری به نسبت سایر پلتفرم‌ها را به نمایش بگذارد. البته هم‌اینک نیز تبدیل یکی از بهترین‌های حوزه کریپتو در ایران است!

  1. صرافی اوکی اکسچینج

وب‌سایت صرافی ایرانی اوکی اکسچینج «OK-EX»، این امکان را به کاربران می‌دهد تا با قیمت‌های پیشنهادی با یکدیگر معامله کنند. این صرافی از حجم بالایی از ارزهای دیجیتال – چیزی نزدیک به 300 ارز دیجیتال – برای معامله پشتیبانی می‌کند. از این رو افراد می‌توانند اکثر ارزهای دیجیتال موردنظر خود را از طریق این پلتفرم معامله کنند و به بستر دیگری نیاز نداشته باشند. این صرافی همچنین از پشتیبانی 24 ساعته برخودار بوده و پاسخگوی مسائل کاربران خود است.

شاید بتوان طیف وسیع ارزهایی که صرافی اوکس اکس از آن پشتیبانی می‌کند را بالاترین نقطه قوت این پلتفرم محسوب کرد. البته همان‌طور که در جدول مشاهده می‌کنید، این صرافی از امنیت و پشتیبانی متناسبی هم برخوردار است. بنابراین به راحتی می‌توان به کیفیت خدمات و امکانات آن پی برد. 

  1. صرافی اکسکوینو

اکسکوینو «Excoino» یک صرافی محبوب ایرانی است که با هدف بی‌نیاز کردن کاربران ایرانی از صرافی‌های خارجی، بومی‌سازی فناوری بلاکچین همراه با حفظ امنیت و محرمانگی اطلاعات کاربران شروع به کار کرده است. البته اکسکوینو تحت عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان ارائه‌ دهنده کیف‌پول ارز دیجیتال با مجوز معاونت علمی ریاست‌ جمهوری سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرد و تا به امروز توانسته است در کار خود تا حد زیادی موفق عمل کرده و به عنوان برترین صرافی ارز دیجیتال توسط گروهی از کاربران مطرح شود.

صرافی اکسکوینو یکی از زیر مجموعه‌های هلدینگ ارنیکا، از شرکت‌های دانش بنیان حوزه فناوری است؛ بنابراین طبیعی است که خدمات باکیفیتی را به کاربران خود ارائه کند. می‌توان انتظار داشت که اکسکوینو در آینده نیز پلتفرم خود را ارتقا داده و بیشتر از امروز بتواند موجبات رضایت کاربران خود را فراهم کند.

موارد فوق جزو صرافی‌های مطرح در بین کاربران و تریدرها ایرانی هستند. البته صرافی‌های جدیدی هم به میدان آمده‌اند که ممکن است آن‌ها نیز به‌زودی در لیست برترین صرافی ارز دیجیتال ایران جای بگیرند. اما هنوز نمی‌توان به‌صورت قطعی در مورد پلتفرم‌ها جدید نظر داد. بنابراین بهتر است شما با مقایسه ویژگی‌های 7 صرافی نامبرده، پلتفرم مناسب برای فعالیت رمزارزی خود را انتخاب نمایید. البته اگر سابقه استفاده از پلتفرم‌های نامبرده را دارید، می‌توانید آن را در قسمت نظرات با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مقایسه 7 صرافی برتر ارز دیجیتال ایران؛ معرفی بهتری صرافی ارز دیجیتال داخلی

برترین صرافی ارز دیجیتال ایران کدام است؟

برترین صرافی ارز دیجیتال از هرکس می‌تواند ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد. ممکن است برای یک شخص، امنیت بالای صرافی، برای شخص دیگر هم تعداد ارزهای دیجیتالی که صرافی از آن پشتیبانی می‌کند اهمیت دارد و برای شخص دیگر اما ممکن است برترین صرافی ارز دیجیتال، آن صرافی باشد که قوی‌ترین پشتیبانی را ارائه می‌کند. حالا اگر یک صرافی بتواند بیشتر این ویژگی‌ها را در بر بگیرد، طبیعتاً کیفیت‌ بالاتری به نسبت سایر صرافی‌ها خواهد داشت. شما نیز می‌توانید برحسب معیارهای خود در انتخاب برترین صرافی ارز دیجیتال، از بین صرافی‌های معرفی شده، گزینه مناسب خود را برگزیده و در آن به فعالیت بپردازید. البته بهتر است قبل از تصمیم‌گیری، به وب‌سایت صرافی‌های فوق مراجعه کرده و رابط کاربری و دیگر ویژگی‌های آن‌ها را شخصاً مورد بررسی قرار دهید. آن‌گاه انتخاب بهتری خواهید داشت!

صرافی ایرانی بهتر است یا صرافی خارجی؟

شاید تصور که ضمن معرفی ویژگی‌های برتر صرافی‌های ایرانی، در نهایت این صرافی‌های خارجی هستند که باید برای فعالیت رمزارزی بر صرافی‌های ایرانی ترجیح داده شوند. اما در حقیقت چنین نیست. باید در نظر داشته باشید که حتی تریدرهای فوق حرفه‌ای که از طریق برترین صرافی‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنند هم در کنار صرافی‌های خارجی از صرافی‌های ایرانی استفاده می‌کنند. تریدرهای ایرانی به دلیل تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان، برای استفاده از صرافی‌های بین‌المللی با چالش روبه‌رو هستند. از این رو بیشتر تریدرها تا زمانی که بتوانند معاملات خود را با پلتفرم‌های داخلی انجام دهند، نیازی به استفاده از پلتفرم‌های خارجی ندارند. این در حالی است که در صرافی‌های خارجی امکان واریز ریالی هم وجود ندارد و همچنین به دلیل نوسانات بازار ارز ممکن است در بررسی قیمت ارز دیجیتال هم با مشکل روبه رو باشند؛ به همین خاطر برای خرید ارزهای پایه و سپس انتقال آن‌ها به صرافی‌های خارجی هم باز باید از صرافی‌های داخلی استفاده شود.

بنابراین استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی برای کاربران ایرانی، موضوعی غیرقابل انکار است. بنابراین شما باید بتوانید از بین صرافی‌های مطرح ایرانی، صرافی مناسب خود را انتخاب کنید. البته در صورت تمایل می‌توانید از چندین صرافی ایرانی در کنار هم استفاده نمایید و هیچ محدودیتی در این رابطه وجود ندارد!

تریدرهای حرفه‌ای از کدام صرافی ایرانی بیشتر استفاده می‌کنند؟

تریدرهای حرفه‌ای برای خرید ارزهای دیجیتال پایه از صرافی‌های مطرحی همچون نوبیتکس، والکس، تبدیل و .... استفاده می‌کنند. اما اخیراً استفاده از خدمات صرافی بیت پین «Bitpin» بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این موضوع را می‌توان به سرعت مناسب، رابط کاربری ساده، مبلغ پایین سرمایه‌گذاری، مراحل احراز هویت آسان و پشتیبانی قوی و 24 ساعته آنلاین این صرافی نسبت داد. در واقع بیت‌پین می‌تواند یکی از بهتری گزینه‌های پیش رو برای انجام معاملات ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی باشد. اگر شما نیز می‌خواهید برترین صرافی ارز دیجیتال خود را صرافی بیت‌پین قرار دهید تا بتوانید در عرض چند دقیقه در آن ثبت‌نام کرده و شروع به معامله کنید، همین حالا می‌توانید وارد بیت پین شوید.