ارتقای سامانه‌های پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی قطار

 سید میعاد صالحی در نخستین جلسه ستاد برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی قطار‌های نوروزی ۱۴۰۲ که با حضور اعضای هیئت مدیره، معاونین، مدیران شرکت‌های حمل و نقلی مسافری و مدیران مناطق به شکل برخط برگزار شد، گفت: ایام نوروز فرصت بی‌نظیری است تا مسافران ریلی که سفرای راه آهن هستند، پیام مثبتی از اکرام و احترام در سفر‌های ریلی را به جامعه منتقل کنند.

مدیرعامل راه‌آهن با ابراز خشنودی از اینکه حمل و نقل ریلی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، تاکید کرد: در ماه گذشته راه‌آهن توانست از رقم ۲۴ میلیون و ۴۰۰ سفر عبور کند. امیدواریم بتوانیم این روند را ادامه دهیم و در صورت تحقق این امر، تا پایان امسال می‌توانیم رکورد جدیدی در جابه‌جایی مسافر خلق کنیم.

مدیرعامل راه آهن بر ارتقای سامانه‌های پیش فروش بلیت‌های نوروزی اشاره  کرد و گفت: انتظار می‌رود بهترین خدمات برای پیش فروش اینترنتی و حضوری بلیت ارائه شود و هر مشکلی در این زمینه به فوریت رفع شود.

سال گذشته بازار سیاه فروش بلیت نداشتیم

صالحی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای نوروز سال ۱۴۰۱ گفت: در سال گذشته، گزارشی از ایجاد بازار سیاه منعکس نشد و این یک موفقیت برای راه آهن و حوزه ریلی است که ایمن‌ترین، راحت‌ترین و به صرفه‌ترین خدمات حمل و نقل را بدون وجود چنین معضلاتی به مسافران ارائه می‌دهد.

او افزود: ارائه برنامه‌های فرهنگی خاص در ایام پیک سفر‌های نوروزی و هماهنگی با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و سایر دستگاه‌های فرهنگی برای ارائه برنامه‌های کیفی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره راه‌آهن ضمن تشکر از اقدامات کارکنان این مجموعه در ایام پیک سرمای زمستانی، گفت: علاوه بر اینکه در این ایام، ۸۰ کیلومتر افتتاح خطوط ریلی انجام شد، به هنگام بروز مشکلات تمامی همکاران در همه سطوح تلاش کردند تا ضمن مدیریت بحران و حفظ ایمنی، مسافرین کمترین معطلی ممکن را داشته باشند.

او گفت: این دسته از همکاران بایستی در هر شرایطی و به ویژه در شرایط اضطراری، خدمات خود را با روی گشاده به مسافران ارائه دهند.

مدیرعامل راه آهن با یادآوری اینکه قطار همچون شهری متحرک با قومیت‌ها و هویت‌های مختلف است، گفت: ضرورت دارد تا ضمن خدمت رسانی، بازنمایی مناسبی از فعالیت بخش‌های مختلف راه‌آهن صورت گیرد تا مسافران نیز در جریان قرار گیرند که از هنگام حرکت قطار از ایستگاه تا رسیدن به مقصد، چه اقدامات و زحماتی انجام می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه از سال‌های قبل بیش از ۲ هزار میلیارد انباشت تعهدات، فقط در حوزه ناوگان برای راه‌آهن باقی مانده است، گفت: راه‌آهن سال‌هاست که به لحاظ بودجه به استضعاف کشیده شده است. این در حالی است که با توجه به اینکه میانگین سن ناوگان ریلی کشور بیش از ۳۰ سال است نیاز به صرف هزینه مناسب برای تعمیر و نگهداری و همچنین نوسازی ناوگان و زیرساخت دارد.

ارتقای سامانه‌های پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی قطار

مدیرعامل راه‌آهن، نیروی انسانی متعهد و کارآمد و غیرتمند را در زمره مهم‌ترین دارایی‌های شرکت راه آهن دانست و خاطرنشان کرد: هرچند که همکاران ما به دلیل مشغله کاری فراوان به انعکاس و تبیین اقدامات خود تا به امروز به میزان مناسب نپرداخته‌اند، اما به هنگام وقوع هر نقص کوچک، ضدانقلاب از آن بهره‌برداری کرده و تلاش می‌کند تا نشان دهد در کشور کاری به درستی انجام نمی‌شود.

او یادآور شد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود یادآور شدند باید جهاد تبیین را در دستور کار قرار داد و اینکه تا به امروز در راه آهن به این امر توجه نشده است، ناشی از مظلومیت و تواضع و مشغله فراوان کارکنان شرکت راه آهن برای خدمت رسانی به هموطنان و مسافران ریلی است.