صدور ۲۵۰ هزار مجوز کسب و کار از درگاه ملی مجوزها

بر اساس آخرین گزارش درگاه ملی مجوز‌ها از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تا ۲۸ بهمن ماه امسال در مجموع ۷۱۰ هزار و ۹۵۶ درخواست صدور مجوز در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت شده است که از این تعداد ۲۴۹ هزار و ۹۸۶ مجوز صادر شده و ۹۵ هزار و ۸۰۸ درخواست که شامل ۱۳.۵ درصد می‌شود با تاخیر در بررسی مواجه شده‌اند در مجموع  از این تعداد مطرح شده، حدود۲۵۰ هزار مجوز به صورت کاملا غیرحضوری صادر شده است.

همچنین صندوق نوآوری، سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست، سازمان انرژی اتمی، وزارت نیرو، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش هیچ تاخیری در بررسی درخواست نداشتند، اما وزارتخانه‌های صمت با ۴۷.۴ درصد، میراث فرهنگی با ۳۵.۹ درصد و تعاون (به جز مشاغل خانگی) با ۳۵.۶ درصد بیشترین تاخیر‌ها را در بررسی مجوز‌ها داشته اند.

همچنین ۲۶۱ هزار و ۵۹ درخواست رد شده است، ۵۷ هزار و ۵۸۷ متقاضی از درخواست خود انصراف دادند و ۸ هزار و ۳۱۸ درخواست نیز در صف صدور مجوز هستند.

بر اساس این گزارش ۱۴۰ هزار و ۱۰۴ درخواست نیز در دست بررسی است.

صدور ۲۵۰ هزار مجوز کسب و کار از درگاه ملی مجوزها

قوه قضائیه، وزارت کشور، سازمان اداری و استخدامی و جامعه حسابداران رسمی هنوز به درگاه ملی مجوزها متصل نیستند و سازمان برنامه و بودجه، سازمان نظام مهندسی ساختمان، فدراسیون های ورزشی و کانون وکلای دادگستری هم مجوزهایشان را تحویل نداده اند.