شاخص کل بورس پر قدرت به رشد ادامه داد

رباب وفایی گفت: شروع بازار همراه با صف خرید‌های سنگین و ادامه‌ی روند افزایش تقاضا نسبت به دیروز بود، در نیمه دوم بازار، افزایش عرضه‌ها و فروش نوسان گیران را شاهد بودیم. ارزش معاملات خرد (سهام+حق تقدم) مبلغ ۱۰.۷۷۲ میلیارد تومان بود که افزایش و رشد چشمگیر حدود ۴۲ درصدی نسبت به دیروز و ورود پول حقیقی و ایجاد تراز منفی ۷۱۵ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت را همراه داشت، در صورت تداوم در روز‌های آتی، تداوم رونق بازار دور از انتظار نیست.

او در ادامه افزود: درکنار جهش قیمت دلار در بازار آزاد، رشد قیمت محصولات شرکت‌ها در بورس کالا و حذف لایحه سقف ۷۰۰۰ تومانی خوراک گاز و ادامه محاسبه نرخ خوراک با سقف ۵۰۰۰ تومان و تداوم عرضه‌های خودرو در بورس کالا عواملی می‌تواند باعث بهبود تقاضا و ادامه‌ی روز‌های خوب برای این بازار جامانده از رشد را بدهد.

به گفته وفایی، امروز نرخ‌های دلار در اولین روز کاری بازار مبادله‌ای ۴۱۵۴۹ تومان و نرخ حواله دلار ۳۶۱۳۰ تومان ثبت گردید.نرخ حواله مربوط به شرکت‌های بزرگ صادراتی معدنی و فولادی و پتروشیمی است. امروز ۱۰ هزار پژو ۲۰۷ در بورس کالا کشف قیمت و معامله شد.

شاخص کل بورس پر قدرت به رشد ادامه داد



او گفت: در معاملات امروز تعداد ۴۷۰ نماد‌های مثبت، نماد‌های منفی نیز ۲۶۱ تا بودند، تعداد نماد‌های در صف خرید ۱۱۱ و تعداد ۳۹ صف فروش ثبت شده است.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، دوم اسفندماه) با ۶۵ هزار و ۱۵۴ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۶۵۹ هزار واحدی ایستاد.