به گزارش افکارنیوز، محمدجعفر محمدزاده پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح سرای روزنامهنگاران گیلان در گفتوگو با فارس در رشت با اشاره به راهاندازی سرای روزنامهنگاران اظهار کرد: نخستین دفتر استانی سرای روزنامهنگاران بعد از تهران در رشت افتتاح شد و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم در بیشتر استانهای کشور دفاتر سرای روزنامهنگاری را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به کاربرد سرای روزنامه‌نگاران افزود: سرای روزنامه‌نگاران سرای همدلی تمام روزنامه‌نگاران بوده و مکانی برای فعالیت‌های خبرنگاران و روزنامه‌نگاران است.

معاون وزیر ارشاد، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و استفاده از عمومی برای تشکل‌ها را از جمله کاربرد سرای روزنامه‌نگارای دانست و تصریح کرد: تمام فعالیت‌های مرتبط با حرفه روزنامه‌نگاری و خبرنگاران در سرای روزنامه‌نگارای شکل می‌گیرد و امیدواریم در سراسر کشور این سرا به ارتقای کیفی مطبوعات کشور و خدمت به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران منجر شود.

وی با بیان اینکه سرای روزنامه‌نگاری در تمام استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: فردا دومین دفتر این سرا در همدان افتتاح می‌شود و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری در تمام استان‌ها ایجاد شود.

محمدزاده درباره برنامه‌های وزارت ارشاد برای خبرنگاران ابراز کرد: برنامه‌های ما در راستای توسعه کیفی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و ارتقای سطح رسانه‌های کشور است.

وی افزود: برنامه‌های امسال تداوم برنامه‌های سال گذشته است اما در حد بهتری برگزار می‌شود و اصحاب رسانه‌ نیز باید منتظر باشند تا تمام برنامه‌های سال گذشته را مانند جشنواره، نمایشگاه، جشنواره‌های فصلی، دوره‌های روزنامه‌نگاری، چاپ کتب، سمینارها، نشست‌های تخصصی با یک درجه ارتقا داشته باشیم.

این مسئول، از برپایی نمایشگاه مطبوعات در آبان امسال خبر داد و افزود: امسال این نمایشگاه با کیفیت و جدیت بیشتری برگزار می‌شود و توجه به استان‌ها برای حضور بهتر در نمایشگاه بیشتر از سال گذشته انجام می‌شود و برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه داریم که نمود استان‌ها بیشتر نمایان شود.

وی، درباره پرداخت تسهیلات وام مسکن ۴۰ میلیون تومانی به خبرنگاران بیان کرد: منتظر هستیم که بانک مرکزی بانک عامل را برای انجام این کار اعلام کند و ما برای انجام این کار آماده هستیم.

محمدزاده افزود: بانک مرکزی مکاتبات خود را با معاونت نظارت راهبردی انجام داده و این معاونت باید مابه‌التفات سود تسهیلات را تضمین کند و پس از اعلام این امر برای انجام عملیاتی آن آماده هستیم یعنی اولویت‌های ما مشخص شده و پس از اعلام بانک عامل کار را آغاز می‌کنیم.

وی با اشاره به شرایط پرداخت وام مسکن به خبرنگاران تصریح کرد: اولویتهای این وام عمومی است و به کسانی که تاکنون از تسهیلات مسکن استفاده نکردهاند و متاهل هستند و تمام وقت کار میکند و دارای سابقه بیشتر خبرنگاری است در اولویتها قرار دارند و طبق این اولویتها وام مسکن پرداخت میشود.