به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان ان ، شاخص قیمت مسکن اس اند پی شیللر در بازار آمریکا طی ماه آوریل در ۲۰ شهر بزرگ این کشور با رشد ۱.۳ درصدی روبرو شده است .

بر اساس این گزارش، قیمت مسکن در آمریکا طی ماه مارس به شدت کاهش یافته بود. بر این اساس قیمت مسکن در آمریکا طی ماه آوریل به سطح قیمت سال ۲۰۰۳ میلادی باز گشته است. قیمت مسکن در آمریکا نسبت به اوج آن در تابستان ۲۰۰۶ میلادی بیش از ۳۴ درصد کاهش داشته است. البته قیمت مسکن در آمریکا نسبت به آرویل ۲۰۱۱ میلادی نیز بیش از ۱.۹ درصد کاهش داشته است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بخش مسکن آمریکا هنوز راهی طولانی برای دستیابی به رشد و رونق با ثبات دارد و اقتصاد آمریکا نیز تا زمانی که بخش مسکن به سر و سامان نرسد به وضعیت عادی و طبیعی خود نخواهد رسید. گر چه قیمت مسکن در شهر آتلانتا نسبت به ماه مارس با رشد ۲.۳ درصدی روبرو شده است ولی این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۷ درصد کاهش نشان می دهد.

این گزارش افزود ، کارشناسان اقتصادی امیدوارند قیمت مسکن در آمریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ میلادی با افزایش روبرو شود .