فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد

فعالیت سامانه بارش امروز در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد. بیشینه بارش امروز در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی امتداد البرز، شرق و جنوب شرق پیش بینی می‌شود. این سامانه پنجشنبه در شرق و بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب شرق فعال بوده و به تدریج از اواخر وقت از شرق کشور خارج می‌شود. بعد از ظهر جمعه در بخش‌هایی از شمال غرب بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

بعد ازظهر شنبه با ورود سامانه جدیدی از سمت غرب، بارش‌ها در بخش‌هایی از غرب، مرکز و همچنین دامنه‌های زاگرس شمالی و البرز غربی شروع می‌شود. فعالیت سامانه بارشی یکشنبه تشدید شده و گستره آن استان‌های واقع در نیمه غربی کشور و همچنین ارتفاعات جنوب شرق را فرا می‌گیرد. طی این پنج روز بارش به شکل رگبار باران ، گاهی با رعد و وبرق و وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و نقاط سردسیر به شکل برق و در مناطق مستعد با ریزش تگرگ همراه است.

امروز در نیمه غربی کشور، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز و روز‌های چهارشنبه و پنجشنه در نواحی شرق و و شمال شرق کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود. از امروز تا پنجشنبه در نیمه شرقی، مرکز، جنوب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه در جنوب غرب افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد گرد و خاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود. دریای خزر از امروز و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا جمعه مواج است.

فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد