افزایش 15 هزار و 302 واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران امروز در روند نوسانی رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 15 هزار و 302 واحد نسبت به روز قبل به رقم 2 میلیون و 44 هزار و 499 واحد رسید.

 

همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش 11هزار و 752 واحد به رقم 610 هزار و 12 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران بیش از 7 میلیون و509 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 14.7 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب بیش از819 هزار معامله و به ارزش 8 هزار و 732 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 75 صدم درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 1.96 درصد افزایش یافت.

شاخص آزاد شناور 52 صدم درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس 45 صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.14 درصد افزایش یافت.

افزایش 15 هزار و 302 واحدی شاخص بورس تهران

امروز نمادهای هلدینگ نفت و گاز تأمین، پتروشیمی نوری، پتروشیمی بوعلی، مخابرات ایران، بانک ملت و پالایش نفت بندرعباس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و برعکس نماد ملی مس ایران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته است.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با 236 واحد افزایش به رقم 25 هزار و احد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون  373 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس 426 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 7.8 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 422 هزار فقره معامله و به ارزش 41 هزار و 395 میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به حدود 50 هزار میلیارد تومان رسید.

البته لازم به یادآوری است امروز عملیات بازار باز در شبکه بانکی انجام شد و اوراق بدهی بانک مرکزی به میزان 418 میلیون ورقه در قالب 65 نوبت معامله و به ارزش 36 هزار و 112 میلیارد تومان داد و ستد شد که ارقام این معاملات در معاملات فرابورس نمایش داده می‌شود، وگرنه معاملات سهام در فرابورس به میزان 6.2 میلیارد ورقه بهاداردر قالب 379 هزار معامله و به ارزش 3 هزار و 233 میلیارد تومان بوده است.

امروز نمادهای آریا ساسول، بانک دی، صبا تأمین، صنعتی مینو، پالایش نفت لاوان و پالایش نفت شیراز به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند و نماد فولاد هرمزگان جنوب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.

امسال شاخص بورس تهران رو به رشد قرار گرفته و قله 2 میلیون واحدی فتح شده و سه روز در این نقطه مانده است، اما در عین حال نباید از ریسک و نوسان بازار غافل شد. بازار سرمایه یکی از مکان‌های مهم برای تأمین نقدینگی در بازار است و دولت با حمایت از بورس تلاش دارد در کنار بانک‌ها بورس را هم به عنوان منبع تأمین مالی شرکت‌ها قرار دهد.