افزایش صادرات نفت با وجود تحریم‌ها از دستاوردهای دولت سیزدهم است

حسین حسین‌زاده در مورد موفقیت دولت سیزدهم در فروش نفت بیان داشت: دولت سیزدهم موفقیت بی نظیری در حوزه دیپلماسی انرژی داشته است و با وجود تحریم ها و محدودیت توانست فروش خوبی در حوزه نفت داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: دولت سیزدهم با استفاده از ظرفیت‌های بازاریابی خود در حوزه دیپلماسی انرژی توانست میزان فروش نفت را به بالاترین میزان از سال ۹۷ تاکنون انجام دهد.

نماینده مردم لارستان بیان داشت: بنا به گزارش وزیر نفت در ۱۱ماهه سال ۱۴۰۱، ۱۹۰ میلیون بشکه نفت بیشتر از سال ۹۹ و نسبت به سال ۱۴۰۰ هم حدود ۸۳ میلیون بشکه نفت بیشتری به فروش رفته است که این نشان موفقیت دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم بوده است.

حسین زاده تصریح کرد: بنا بر آمارها امسال صادرات گاز ایران ۱۵ درصد افزایش یافته و ۶.۵ میلیارد دلار از مطالبات صادرات (LPG )وصول شده است که این رشد می تواند به توسعه اقتصاد کشور کمک کند.

دولت قبل کشور را با کمترین میزان تولید و صادرات نفت به آیت‌الله رئیسی تحویل داد

وی خاطر نشان کرد: تولید نفت ایران که در سال ۲۰۲۰ به ۲ میلیون بشکه در روز کاهش یافته بود در سال جاری میلادی به ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده است این در حالی است که دولت قبل کشور را با کمترین میزان تولید و صادرات نفت به آیت‌الله رئیسی تحویل داد، اما آمارهای اوپک و نمایه‌های اقتصادی ایران نشان از افزایش تولید و صادرات نفت در مقایسه با سال های گذشته دارد.

وی افزود: استفاده از راهکارهای مختلف برای افزایش فروش و صادرات نفت با وجود تحریم‌ها فروش نفت را متوقف نکرد و با خلق بازارهای جدیدی فرصت های خوبی عائد کشور کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت:افزایش صادرات نفت خام و میعانات گازی از طریق انعقاد قراردادهای جدید فروش، تمرکز بر بازارهای جدید صادراتی و بهره‌گیری از روش‌های متنوع فروش از جمله تهاتر، بخشی از سیاست دولت سیزدهم در صادرات نفت بوده است که نشان از دستاوردهای مثبت دولت در این حوزه دارد.

افزایش صادرات نفت با وجود تحریم‌ها از دستاوردهای دولت سیزدهم است

اتخاذ رویکرد دیپلماسی فعال انرژی از سوی دولت سیزدهم سبب افزایش مشتری‌های نفتی ایران شد

وی فعال شدن دیپلماسی انرژی و منطقه‌ای برای توسعه صنعت نفت و گاز کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: اتخاذ رویکرد دیپلماسی فعال انرژی از سوی دولت سیزدهم سبب افزایش مشتری‌های نفتی ایران و جهش درآمدهای نفتی کشور شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به سفر همراهی خود با وزیر نفت به کشورهای حوزه آمریکای لاتین گفت: سفرهای وزیر نفت برای گسترش مبادلات در حوزه انرژی، سفر به ترکمنستان و آذربایجان برای سوآپ گازی، سفر به تعدادی از کشورهای آمریکای لاتی از اقدام‌های سازنده وزارت نفت به‌شمار می‌رود که در حوزه تقویت دیپلماسی انرژی انجام شد.

وی با بیان اینکه بازار انرژی بسیار گسترده است و توسعه تعاملات تجاری در این زمینه به نفع کشور است، گفت: افزایش صادرات و رکوردشکنی در تولید نفت ایران با وجود ادامه تحریم‌های اقتصادی از دستاوردهای دولت سیزدهم است که امیدواریم مردم بزودی شاهد نتایج این دستاوردها باشند.