روند تحویل خودرو از امروز آغاز شد

فاطمی امین وزیر صمت گفت:اواخر سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار نفر برای خودرو ثبت نام کردند.

او گفت:متقاضیان خودرو‌های شرکت‌های کرمان موتور و مکث موتور نیز حداکثر در مدت ۶ ماه می‌توانند خودروی خود را تحویل بگیرند.

فاطمی امین با اشاره به اینکه نوبت دهی متقاضیان خودرو از شرکت‌های ایران خودرو، بهمن خودرو و آرین خودرو نیز انجام گرفته است.

وزیر صمت گفت: از امروز فرآیند تحویل خودرو آغاز شده است.

او گفت: این سه شرکت باید برنامه تولید با لیست متقاضیان تطبیق داده شود که این کار در حال انجام است و حداکثر تا آخر این هفته مشتریان این شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود و انتخاب گزینه جزئیات سفارش از زمان تحویل خودروی خود مطلع شوند.

فاطمی امین گفت: ما از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ کمتر از یک‌میلیون دستگاه تولید کردیم که ۴ سال کاهش تولید داشتیم، ما سال گذشته ۳۱ درصد رشد تولید داشته ایم، ما در بازار خودرو دو مسئله شکاف عرضه و تقاضا و مافیای خودرو وجود دارد.

روند تحویل خودرو از امروز آغاز شد

وزیر صمت گفت: سازو کار نوبت دهی به جای قرعه کشی جایگزین شده است و تمام کسانی که ثبت نام کرده اند، خودرو می‌گیرند؛ ما نیمه دوم سال فروش اقساطی خودرو را برگزار می‌کنیم.

وزیر صمت گفت:نوبت دوم ثبت نام خودرو در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو به‌جای پایان فصل بهار (که پیش‌تر اعلام شده بود) در نیمه اردیبهشت انجام خواهد شد، اما کسانی که در نوبت اول این طرح ثبت نام کرده‌اند تنها در صورتی می‌توانند در مرحله دوم خودرو ثبت نام کنند که ابتدا از طرح اول انصراف دهند.