پیش بینی امروز قیمت طلا و سکه امروز ۱۶ خرداد+ جدول

قیمت طلا  و سکه در هفته گذشته به جهت سیگنال‌های مساعد سیاسی که روانه بازار شد در بیشتر روزها روند کاهشی داشت. علاوه بر آن دو روز گذشته بازار تعطیل بود و روز شنبه بازار فلز زرد کم‌رمق و بی‌جان بود و معامله‌گران نیز تمایلی به مبادله نداشتند.

آخرین قیمت سکه و طلا و پیش بینی قیمت طلا

قیمت سکه و طلا 16 خرداد 1402

سفر هفته گذشته سلطان عمان به ایران، این گمانه‌ را تقویت کرد که تحرک در دیپلماسی ایالات متحده و ایران ممکن است از آنچه مطرح می‌شود بیشتر باشد؛ به این ترتیب، میانجیگری عمان برای بازارهای مالی همچون اهرمی بازدارنده عمل کرده است. تا کنون عمان نقش مهمی در دیپلماسی آمریکا و منطقه با ایران، از جمله آزادی و تبادل زندانیان غربی داشته است.

علاوه بر این، دور جدید نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ، روز گذشته در وین آغاز به کار کرد. موضوع ایران نیز یکی از سرفصل‌هایی است که طبق جلسات پیشین در دستور کار شوراست؛ قرار است راستی‌آزمایی و بازرسی فعالیت‌های اتمی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و اجرای توافقنامه پادمان بررسی شود.

 این نشست تا روز جمعه ادامه دارد و نتایج مثبت آن می‌تواند اهرم دیگری برای تعادل‌بخشی به روند قیمت دربازارها مالی باشد.

بنابراین برای پیش‌بینی روند قیمت طلا و سکه در روزهای باقیمانده از هفته جاری باید چشم به راه اخبار سیاسی داشت. بدون شک روزهای اخیر، روزهای پرخبری برای بازارهای مالی است و مسیر این اخبار روند قیمت در بازارفلز زرد را تعیین می‌کند.