جدیدترین قوانین اجاره ویلا رامسر

رامسر یکی از شهرهای زیبای شمال و در مازندران است که یهشتی از انواع زیبایی‌های طبیعی و آب‌وهوای بی‌نظیر را پیشکش اهالی و مسافران خود می‌کند. هوای تمیز، چشم‌اندازهای زیبا از طبیعت، فروشگاه‌ها و مراکز خرید متعدد و امکانات رفاهی دیگر، همه در کنار هم هستند تا در مدت اقامت در ویلا رامسر خاطرات خوشی را با خود به سوغات ببرید. البته تمام مناطق شمالی کشور این ویژگی منحصر به فرد را در خود دارند و با اقامت در ویلا شمال می‌توان برای مدتی هرچند کوتاه از شلوغی شهر فاصله گرفت و آرامشی تکرارنشدنی را به خود هدیه داد. نکته مهم برای اقامت در رامسر و ویلا رامسر این است که مقرارتی برای مسافران وضع شده که باید به آن پایبند باشند تا در مدت اقامت خود با مشکلی روبرو نشوند. در ادامه این موارد را باهم بررسی می‌کنیم.

امکان برگزاری مهمانی وجود دارد یا خیر؟

برای اقامت در ویلا رامسر قبل از رزرو ویلا از صاحب آن بپرسید که آیا امکان برگزاری مهمانی در فضای ویلا وجود دارد یا اینکه چنین اجازه‌ای را به شما نمی‌دهند. بسیاری از مسافران دوست دارند که جشن‌های مختلف دوستانه و خانوادگی مانند سالگرد ازدواج، تولد خانوادگی، دورهمی شب یلدا یا شب عید و …  را در هنگام سفر به شمال و اقامت در ویلا شمال برگزار کنند؛ اما بعد از ورود متوجه می‌شوند که چنین اجازه‌ای ندارند. با توجه به اهمیت این موضوع، توصیه می‌شود که حتما از قبل قوانین ویلا و نظر مالک را پرس‌وجو کنید و از رضایت او برای برگزاری جشن در فضای ویلا مطلع شوید. در نظر داشته باشید که اجازه دادن برای برگزرای مجالس و جشن‌ها جزئی از حقوق صاحب ملک و ویلا محسوب می‌شود. بنابراین شما باید قبل از رزرو ویلا، اگر برنامه‌ای برای مهمانی خانوادگی و دورهمی دارید، با صاحب ویلا مطرح کنید. درعین‌حال قبل از پرداخت هر هزینه‌ای به دنبال ویلایی باشید که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد و از این نظر مشکلی ندارد.

جدیدترین قوانین اجاره ویلا رامسر

آیا تعداد میهمانان مهم است؟

خوشبختانه یا متاسفانه، تعداد افرادی که می‌توانند مهمان ویلاهای رامسر شوند، اهمیت دارد و این موضوع هم به اجازه صاحب ویلا بستگی دارد. البته هر ویلا فقط گنجایش تعداد محدودی مسافر را دارد و مالک هم در بیشتر موارد به شما اجازه نمی‌دهد که بیشتر از آن تعداد، برای اقامت اقدام کنید. همچنین در نظر داشته باشید که سکونت و آرامش فضای اطراف نیز اهمیت دارد و صاحبان ویلا هم دوست ندارند که با زیرپا گذاشتن قوانین و پذیرش مهمانان بیشتر، سکوت و آرامش فضای اطراف را به هم بزنند. با توجه به این موضوع توصیه می‌شود برای راحتی خودتان و حفظ انظباط فضای اطراف ویلا، اگر تعدادتان زیاد است، به سراغ یک ویلای بزرگتر بروید  و یا قبل از رزرو، این موضوع را با صاحب ویلا مطرح کنید.

حیوان خانگی همراه ببریم یا خیر؟

به یاد داشته باشید که شما فقط چند روز محدود در ویلاها اقامت می‌کنید و از سویی دیگر صاحبان ویلاها دوست ندارند، کیفیت مطلوب ویلای خود را از بین ببرند. درعین‌حال همراه داشتن حیوان خانگی به تصمیم مالک ویلا بستگی دارد و بهتر است قبل از رزرو ویلا، این موضوع را با او مطرح کنید و در صورت موافقیت برای آوردن حیوان خانگی به ویلا اقدام نمایید.

قوانین تمدید رزرو یا کنسلی را قبل از رزرو ویلا چک کنید!

نکته مهم دیگر این است که پیش از پرداخت هزینه و اجاره ویلا در رامسر و سایر مناطق شمالی کشور، درباره قوانین کنسلی یا تمدید رزرو بپرسید تا در این زمینه با مشکلی روبرو نشوید. درعین‌حال نرخ کنسلی رزرو ممکن است با ضرر مالی مثلاً 10 یا 20% از کل هزینه پرداختی در نظر گرفته شود و یا کمی با این مبلغ متفاوت باشد. بنابراین بهتر است از قبل این موضوع را بدانید. همچنین اگر بنا به دلایلی برنامه سفرتان عوض شد و خواستید بیشتر در ویلا رامسر بمانید، درباره تمدید رزرو ویلا اطلاع کسب کنید تا با مشکلی روبرو نشوید. نکته مهم دیگر اینکه از 24 ساعت قبل نسبت به تمدید ویلا اقامت کنید. با رعایت این موارد و آگاهی از آن‌ها، مدت اقامتی خوش و بدون مشکل را سپری خواهید کرد.

جدیدترین قوانین اجاره ویلا رامسر

ورود دوستان به ویلا نیاز به اجازه دارد؟

بله برای این مسئله هم باید قبل از هر چیز از مالک ویلا اجازه بگیرید و اگر با آن مشکلی نداشت، دوستان خود را به ویلا دعوت کنید. با توجه به این موضوع توصیه می‌شود قبل از رزرو ویلا، با صاحب آن مشورت کنید و این موضوع را مطرح کنید. ممکن است صاحب ویلا چنین اجازه‌ای را به شما ندهد و در این صورت با مشکلاتی روبه‌رو خواهید شد. همچنین به یاد داشته باشید که در بیشتر موارد صاحبان ویلا امکان پذیرایی از گروه‌های دوستانه مجرد را نمی‌دهند.

درنهایت اینکه در این نوشتار مهمترین نکان و قوانینی که در زمینه رزرو ویلا در رامسر و شمال کشور وجود دارند، بررسی کردیم. با آگاهی از این موارد، به شکل بهتری می‌توانید ویلای مناسب خود را برای اقامت چندروزه انتخاب و رزرو کنید. درعین‌حال موقع رزرو ویلا، تمام اطلاعات مختلف یک ویلا شامل امکانات آن مانند وسایل آشپزخانه و وضعیت بهداشت و نظافت نوشته شده و می‌توانید مطالعه کنید. همچنین درباره قوانین هر ویلا مانند امکان همراه آوردن حیوان خانگی، برگزاری جشن، دعوت از دوستان و مواردی مانند این‌ها مشخص هستند تا با اطمینان و دقت بالا، رزرو ویلا را انجام دهید.