شرط دریافت سود واریز نشده سهام عدالت

باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا بناست تا قبل از زمان اعلامی سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی شرکت‌ها در سال ۱۴۰۱ سود دیگری برای سهامدارانی واریز شود؟ بیان کرد: سود عملکرد مالی شرکت‌ها برای سال ۱۴۰۰ به شکل عمده، سال گذشته در دو مرحله واریز شد و اکنون عدد قابل توجهی از منابعی که قابل واریز باشد، باقی نمانده است و صرفه به مقیاس واریز هم وجود ندارد. به همین سبب اشتباه است که واریز جداگانه داشته باشیم و قطعا بازخورد خوبی هم از سوی مردم نخواهد داشت.

او افزود: به دلایل مطرح شده به احتمال زیاد سود‌های باقیمانده سال ۱۴۰۰ با سود سال مالی ۱۴۰۱ تجمیع خواهد شد تا صرفه به مقیاس بوده و در ذهن مردم نیز نقطه نظر منفی وجود نداشته باشد. بنابراین فعلا سود واریزی، نخواهیم داشت.

او در پاسخ به این سوال که اگر سهامداران مشکلات عدم دریافت سود دوره‌های قبل خود را رفع کنند هنگام واریز سود عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ سود‌های گذشته را دریافت خواهند کرد یا خیر؟ گفت: سود سال مالی ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ در اختیار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است و هر کدام از سهامداران که این سود‌ها را دریافت نکرده‌اند، اگر در سامانه سجام ثبت نام کنند و اطلاعات پرداختی خود را به روز کنند، تمامی این سود‌ها در اولین موعد پرداخت سود سهام عدالت، به حسابشان واریز خواهد شد.

شرط دریافت سود واریز نشده سهام عدالت