دستور وزیر جهاد برای تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران

سید سعید راد معاون وزیر جهادکشاورزی گفتت: با واریز ۲۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان بابت خرید تضمینی گندم  تاکنون ۵۰ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان به این عزیزان پرداخت شده است.

به گفته او، تسریع در پرداخت ارزش محصول دریافتی از گندمکاران، موجب جلب اعتماد و اطمینان مضاعف کشاورزان در تحویل محصولاتشان می‌شود.

راد با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم بر اساس استاندارد‌های ابلاغی و با رویکرد حمایت از تولیدکنندگان این محصول اساس کار خرید است، افزود: در این راستا، با تجهیز مراکز خرید در ۳۱ استان و ارائه خدمات به گندمکارانی که محصولات خود را به مراکز مذکور تحویل می‌دهند، از تمامی ظرفیت‌های موجود برای اجرای مطلوب عملیات خرید و دریافت محصول باکیفیت از کشاورزان سراسر کشور اقدام شده است.

او با بیان اینکه به صورت مداوم و مستمر، پیگیر تأمین اعتبارات مورد نیاز برای دریافت پول خرید تضمینی گندم از مجاری مربوطه و پرداخت باقی‌مانده مطالبات گندمکاران هستیم، گفت: با حمایت وزیر جهاد کشاورزی و پیگیری معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از طریق سازمان برنامه و بودجه، انتظار می‌رود در پرداخت مابقی پول مطالبات کشاورزان، تسریع شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه خرید تضمینی گندم به نسبت سال گذشته، یک میلیون و ۱۰۷ هزار تُن افزایش داشته است، گفت: از مدیران استانی و دست‌اندرکاران عملیات خرید این محصول راهبردی در سرتاسر کشور خواسته‌ایم تا با تلاش و توان دوچندان، به گونه‌ای عمل نمایند که بیشترین خدمات موجود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کشاورزان ارائه نمایند.

بنابر این گزارش خرید تضمینی گندم در کشور از مرز ۵ میلیون تُن عبور کرده است و با واریز بخش عمده‌ای از مطالبات کشاورزان به حساب ایشان در هفته جاری، تاکنون بیش از ۶۷ درصد از پول خرید تضمینی گندم به این عزیزان پرداخت شده است.

دستور وزیر جهاد برای تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران