کاهش قیمت تسلا جواب داد

شرکت خودروسازی تسلا روز یکشنبه (۲جولای) اعلام کرد که تحویل خودرو در سه ماهه دوم رکورد زده که بالاتر از تخمین‌های بازار است زیرا کاهش قیمت و اعتبارات فدرال ایالات‌متحده به مقرون به صرفه‌تر شدن وسایل نقلیه الکتریکی آن کمک کرده است.

شرکت خودروسازی تسلا با رهبری ایلان ماسک در دوره آوریل تا ژوئن ۴۶۶ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودرو تحویل داد که نسبت به سه ماهه قبل ۱۰ درصد و نسبت به سال قبل ۸۳ درصد افزایش داشته است. تحلیلگران انتظار داشتند تسلا ۴۴۵ هزار خودرو را تحویل دهد و کمترین برآورد ۴۳۹ هزار و ۸۷۵ و بالاترین آن ۴۵۰ هزار بود.

با ارزش‌ترین خودروساز جهان ۱۳ هزار و ۵۶۰ خودرو بیشتر از تحویل در سه ماهه دوم تولید کرد، اگرچه این فاصله از ۱۷ هزار و ۹۳۳ خودرو در سه ماهه اول کاهش یافته است.

دن ایوز، تحلیلگر Wedbush Securities گفت: کاهش قیمت یک حرکت هوشمندانه برای تسلا و پرداخت سودهای عمده در این زمینه، به ویژه برای بازار چین بود.

انتظار می‌رود تسلا با وجود رقابت شدید از سوی بی وای دی، به رکورد فروش در چین، دومین بازار بزرگ آن پس از آمریکای شمالی دست یابد.

بر اساس گزارش رویترز، تسلا از اواخر سال گذشته قیمت‌ها را از چین و حاشیه سود سه ماهه اول خود را کاهش داده است. از آن زمان، در اقدامی برای کاهش موجودی، تخفیف‌ها را در تمام محصولات خود افزایش داده است.

کاهش قیمت تسلا جواب داد