به گزارش افکارنیوز، رستم قاسمی در گفتوگو با فارس با اشاره به درخواست ایران به اوپک مبنی بر جلسه فوق العاده به منظور کاهش قیمت نفت در روزهای اخیر افزود: همان طور که میدانید، در چند روز اخیر شاهد کاهش قیمت نفت به بشکهای زیر ۱۰۰ دلار هستیم که این امر موجب شد، تا پس از بررسی و مشورت، درخواست تشکیل جلسه فوق العادهای را به دبیرکل اوپک ارسال کنیم.

وزیر نفت ادامه داد: خوشبختانه اعضای اوپک نیز مانند الجزایر با تشکیل این جلسه فوق العاده موافق هستند، به طوری که پیشنهاد شده است که حتی این جلسه در آن کشور برگزار شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: هم اکنون این درخواست به طور رسمی به اویک ارسال شده است، اما تاکنون جوابی به دست ما نرسیده، ولی باتوجه به وضعیت قیمت نفت به نظر می‌رسد که اوپک موافق تشکیل این جلسه فوق العاده باشد.

وزیر نفت همچنین در ادامه با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل شرکت ملی نفت در مسکو(روسیه) مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی صادرات نفت ایران گفت: آقای قلعه بانی اعلام کردند که این کاهش به خاطر اورهال(تعمیر اساسی) چاهها و تجهیزات نفتی ایران است که هنوز این اتفاق رخ نداده و تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: اگر چه اتحادیه اروپا به دنبال ضربه زدن به اقتصاد ایران است، اما خوشبختانه وضعیت و شرایط به گونهای است که حتی مشتریان جدیدی برای نفت ایران پیدا شده است و ما هیچ نگرانی بابت فروش نفت خود نداریم و تنها این تحریمها موجب میشود که اروپاییها ضرر کنند.