به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، یکی از این اشکالات اساسی در دستورالعمل ارائه وام مسکن به خبرنگاران، موضوع شرط "تأهل" است آن هم برای حرفه ای که عمده شاغلان آن، نسل جوانی هستند که یکی از دغدغه های اصلی آنها که عامل مجرد ماندشان است "نداشتن مسکن" است.

فارس در راستای پیگیری حقوق خبرنگاران به بخشی از اشکالات وارد بر این دستورالعمل مبهم پرداخت که خوشبختانه اثرگذار بوده است.

پدرام پاک‌آیین مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس در تشریح این دستورالعمل گفت: دستورالعمل مصوب کارگروه کار حرفه‌ای روزنامه نگاری بیان کننده شرایط روزنامه نگارانی است که می‌توانند از تسهیلات وام مسکن این صنف استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از این شرایط ثابت است و بخشی به فاز اول اعطای این تسهیلات مربوط می‌شود، گفت: برای مثال این که شغل اصلی و مستمر متقاضی روزنامه‌نگاری باشد ثابت است، ‌ اما شرط تاهل و برخورداری از رابطه استخدامی در روزنامه و یا خبرگزاری صرفا اولویت به حساب می‌آید و قطعا اگر منابع و اعتبار این تسهیلات اجازه دهد وام مسکن به روزنامه نگاران مجرد و روزنامه‌نگاران شاغل در نشریات ادواری از قبیل هفته نامه‌ها و ماهنامه‌ها هم تعلق خواهد گرفت.

این در حالی است که در اصل دستورالعمل هیچ‌گونه اشاره‌ای به «اولویت» نشده است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد اظهارداشت: همچنین بند۳ دستورالعملی که برای دریافت وام مسکن ویژه روزنامه نگاران شرط تاهل را قید کرده است، صرفا یک اولویت است و مقصود اعضای کارگروه نیز از تصویب این بند همین بوده است و اگر توضیحی لازم باشد به متن دستورالعمل اضافه خواهد شد.

پاک‌آیین اضافه کرد: ‌ برای دریافت وام مسکن ویژه روزنامه‌نگاران به میزان ۵هزار نفر ظرفیت و اعتبار موجود است که به همین دلیل ناگزیر از اولویت بندی هستیم.

وی افزود: متقاضیان باید مدارکی را که متعاقبا وبه زودی اعلام خواهد شد به اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت ارشاد ارسال کنند.