ساعت قطعی آب ادارات پرمصرف بیشتر خواهد شد

رسول باقری معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران در خصوص قطعی آب ادارات گفت: بیش از ۵۰ اداره را در ماه گذشته با محدودیت آب و قطعی مواجه کردیم. این ماه نیز پایش مجدد انجام میدهیم و اگر کاهش مصرف محقق نشود، ساعات قطعی را بیشتر خواهیم کرد و در مرحله آخر اسامی اداراتی که رعایت نمی‌کنند به صورت رسانه‌ای مطرح کنیم. پایش‌ها انجام شده و اخطار ها نیز داده شده و در صورت عدم تحقق صرفه جویی، ساعت قطعی را که از ۹ تا ۱۲ بوده بیشتر خواهیم کرد تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

معاون امور مشترکین آبفای تهران می‌گوید: ما در سه جنبه حرکت میکنیم که یکی بحث تولید و مورد دیگر مدیریت توزیع است با اقداماتی مانند کاهش فشار شبکه انجام می‌شود. عوامل مدیریتی در کنار یکدیگر بی تاثیر نبوده اند و علیرغم رشد ۲ درصدی بازار آب، نزدیک به ۴ درصد نسبت به سال گذشته ذخیره آب بیشتری را انجام دادیم که نشان دهنده کاهش مصرف است.

گفتنی است طبق مصوبه شورای مدیریت بحران استانداری تهران همه دستگاه‌های اداری و اجرایی ملزم شده‌اند ۲۵ درصد از مصرف آب شرب خود را نسبت به گذشته کاهش دهند و آبفای استان تهران در این زمینه ملزم شده است دستگاه‌های اجرایی را رصد کند.طبق آمار  ۶۷۰۰ اشتراک اداری در شهر تهران وجود دارد.

ساعت قطعی آب ادارات پرمصرف بیشتر خواهد شد