اینتل از به‌روزرسانی بزرگ ویندوز در سال ۲۰۲۴ خبر داد

مدیر ارشد مالی اینتل می‌گوید سال آینده میلادی یک به‌روزرسانی بزرگ برای ویندوز منتشر می‌شود که می‌تواند نسخه بعدی این سیستم‌ عامل یا ویندوز ۱۲ باشد.

مدتی می‌شود که شایعات به ویندوز ۱۲ اشاره می‌کنند؛ سیستم‌عاملی که انتظار داریم ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی زیادی داشته باشد. در حالی‌ که مایکروسافت اشاره‌ای به ویندوز ۱۲ نکرده است، اما به‌ نظر می‌رسد که گفته اخیر یکی از مدیران اینتل به معرفی این سیستم‌ عامل در سال آینده میلادی اشاره می‌کند.

بر اساس مصاحبه‌ای که مدیر ارشد مالی اینتل، «دیوید زینزنر»، با تحلیلگر Citigroup داشته است، مایکروسافت سال آینده یک به‌روزرسانی بزرگ برای ویندوز منتشر خواهد کرد: «ما فکر می‌کنیم ۲۰۲۴ سال بسیار خوبی برای مشتریان باشد؛ به‌ طور ویژه، به‌ خاطر بازسازی ویندوز. ما هنوز فکر می‌کنیم که بسیاری از دستگاه‌ها قدیمی هستند و نیاز به یک به‌روزرسانی دارند. ما فکر می‌کنیم این به‌روزرسانی با توجه به ویندوز احتمالاً سال آینده میلادی آغاز می‌شود؛ بنابراین ما نسبت به سال ۲۰۲۴ خوشبین هستیم.»

ویندوز ۱۲ سال آینده میلادی معرفی می‌شود؟

زینزنر تنها در این بخش از مصاحبه‌اش به ویندوز یا مایکروسافت اشاره کرده است، با این‌حال به‌ نظر می‌رسد مدیر ارشد مالی اینتل مستقیماً به نسخه بعدی ویندوز اشاره دارد. در حقیقت آپدیت‌های معمولی ویندوز به‌اندازه‌ای بزرگ نیستند که بازار را وارد مسیر جدیدی کنند و البته نیازی به به‌روزرسانی سخت‌افزار‌ها باشد؛ بنابراین با توجه به گفته‌های زینزنر، احتمالاً سال آینده میلادی با نسخه جدید ویندوز روبه‌رو خواهیم شد.

ویندوز ۱۲ احتمالاً نام نسخه بعدی سیستم‌عامل مایکروسافت باشد. تا به امروز چندین منبع به این سیستم‌ عامل اشاره کرده‌اند و از احتمال عرضه آن در سال آینده میلادی خبر داده‌اند. ظاهراً به‌ خاطر انتشار ویندوز ۱۲، اینتل به افزایش فروش پردازنده‌هایش در سال ۲۰۲۴ امید دارد.

طبق شایعات، ویندوز ۱۲ یک سیستم‌عامل ماژولار خواهد بود. در حقیقت احتمالاً با یک هسته کم‌حجم با ویژگی‌های اصلی مهم روبه‌رو می‌شویم که در ادامه ویژگی‌های قدرتمند مختلفی به آن اضافه می‌شود؛ ازجمله قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی.

اینتل در ادامه سال جاری میلادی به‌ طور کامل از پردازنده‌های نسل چهاردهم برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی می‌کند، بنابراین شاید در آن زمان دوباره اطلاعاتی درباره نسل بعدی ویندوز منتشر شود. تا به امروز چندین ویدیوی مفهومی از ویندوز ۱۲ منتشر شده است.

اینتل از به‌روزرسانی بزرگ ویندوز در سال ۲۰۲۴ خبر داد