آخرین وضعیت پرداخت مطالبات گندم کاران و خرید تضمینی گندم امروز ۲۰ مهر ۱۴۰۲

خبر جدید امروز پنجشنبه ۲۰ مهر از پرداخت مطالبات گندمکاران و خرید تضمینی گندم را در این مطلب بخوانید.

نیکزاد در مجلس: مطالبات گندم‌کاران پرداخت شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۱ میلیون تن گندم در کشور خریداری شده که اقدام بزرگی است، سازمان برنامه و بودجه باید مطالبه گندم‌کاران را پرداخت کند. نمی‌شود ما از گندم‌کاران گندم خریداری کنیم، اما پول آنان را پرداخت نکنیم. دولت، کمیسیون کشاورزی مجلس و سازمان برنامه و بودجه باید این موضوع را در اولویت قرار دهند.

پرداخت مطالبات گندم کاران تا پایان مهر ماه انجام می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت مطالبات گندم کاران تا پایان مهر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود منظور، شامگاه پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان در خصوص پرداخت مطالبات گندم کاران، اظهار کرد: امسال بیش از ۱۰ میلیون تن گندم خریداری شده که در مجموع باید ۱۵۴ هزار میلیارد تومان پول گندم پرداخت می‌شد.

وی با اشاره به اینکه منابع کافی در قانون بودجه برای پرداخت مطالبات گندم تعریف نشده بود، افزود: همان طور که قبلاً اعلام شد تا آخر مهرماه تمام مطالبات گندم کاران تا پایان مهر ماه تسویه خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در حال حاضر امکانات کشور در حد نیازها نیست و برای رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل باید کارهای زیادی انجام دهیم.

منظور با اشاره به تولیدات خوبی که در محصولات راهبردی زراعی استان صورت گرفت، اظهار کرد: استان گلستان توانسته در بحث گندم و کلزا رتبه خوبی در کشور کسب کند.

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات گندم کاران و خرید تضمینی گندم امروز ۲۰ مهر ۱۴۰۲

وعده ها عملی نشد؛ پول گندمکاران پرداخت نشد

رئیس بنیاد ملی گندمکاران: پایان شهریور که دولتی ها برای پرداخت پول گندمکاران گفته بودند، رسید و مطالبات کشاورزان پرداخت نشد در حالی‌که بر اساس قانون دولت موظف است ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم پول کشاورز را بپردازد.

کشاورزان امسال در بدترین شرایط آب و هوایی و وضعیت اقتصادی این افتخار ملی را خلق کردند که وظیفه دولت بود حداقل پول آنها را به موقع پرداخت کند.

شهریور هم تمام شد ولی پولی به حساب کشاورزان واریز نشد

طبق وعده های وزیر محترم جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه تمامی مطالبات گندمکاران در پایان شهریور ۱۴۰۲ به حسابشان واریز خواهد شد ولی با پیگیری ها مشخص شد هنوز مبلغی به حساب کشاورزان زحمتکش واریز نشده است.

 گندمکاران تنها وعده دریافت مطالبات می‌شنوند 

محمدمهدی فروردین نماینده  فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین از استان فارس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران فقط به آنها وعده داده می‌شود، چرا این مطالبات با توجه به آغاز فصل کشت جدید به آنها پرداخت نمی‌شود. کشاورزان نمی‌توانند بدهی خود بابت تهیه کود، سم و بذر را پرداخت کنند.