به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، نكته جالب اين است كه برخي مغازهداران كه هميشه قيمت مرغ را روي شيشه مغازه مينوشتند، اكنون ديگر اين كار را نمي كنند و برخي نيز عليرغم اينكه قيمت را ۵۲۰۰ تومان نوشتهاند، ولي به مشتريان عنوان ميكنند كه مرغ گران و كمياب شده و به قيمت ۶۵۰۰ تومان رسيده است. اين در حالي است كه مسوولان تاكيد دارند كه هم اكنون عرضه مرغ به اندازه كافي در كشور در حال انجام است و هيچ كس حق ندارد آن را با قيمت بيش از ۴۷۰۰ تومان عرضه كند.

چندی پیش مدیر کل دفتر تامین و توزیع کالا از به نتیجه رسیدن برنامه تامین و توزیع مرغ در معاونت توسعه بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داده و عنوان کرده بود که بر همین اساس قیمت مرغ حداکثر ۴۷۰۰ تومان در نظر گرفته شد.

اما سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ایجاد ثبات و آرامش در بازار خبر داده و گفته که هم اکنون در بازار هیچ کمبودی از نظر کالاهای اساسی وجود ندارد.

رادمرد از کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ خبر داده و افزود که با توجه به توافقاتی که در خصوص تامین نهاده های دامی صورت گرفته، میانگین قیمت گوشت قرمز و مرغ به شدت کاهش یافته است.

همچنین در خبرها آمده بود که افزایش قیمت مرغ طی چند روز گذشته به دلیل گران‌فروشی ناشی از حضور واسطه‌گران و سوء‌استفاده دلالان برای تحمیل قیمت بوده و اکنون قیمت مرغ به حد متعادل خود بازگشته و ظاهرا به دلیل خلاء ایجاد شده در بازار نهاده‌های تولید و افزایش قیمت آن، برخی تصور کردند تولید کاهش یافته و قیمت را با افزایش چشم‌گیری به مصرف‌کننده تحمیل کردند که با تعیین قیمت از حضور این واسطه‌ها جلوگیری شده است.

در همين رابطه، پوركاوه - مدير كل دفتر تامين و توزيع كالا، با بيان اين كه ذخيرهسازي اقلام پرمصرف در ماه ضيافت الهي به اندازه كافي صورت گرفته است، گفته بود كه در زمينهي گوشت قرمز و مرغ مورد نياز در اين ماه نيز جاي هيچگونه نگراني وجود ندارد، چرا كه در حال حاضر ذخيرهي اين دو ماده پروتئيني در سطح مطلوبي قرار دارد.