جزئیات ارائه تخفیف ۲۰ درصدی برای صدور بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر

مجید مشعلچی، قائم‌مقام رئیس کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حدودا ۱۲ میلیون وسیله نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه داریم که از این تعداد حدود ۱۰ میلیون آن موتورسیکلت است.

وی ادامه داد: برای فرهنگ‌سازی بیمه‌نامه موتورسیکلت و افزایش ضریب نفوذ بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت اقدامات مختلفی از جمله تخفیف جرایم اولیه موتورسیکلت‌های کارکرده در سنوات گذشته را انجام دادیم.

قائم‌مقام رئیس کل بیمه مرکزی بیان کرد: در خصوص بیمه‌نامه موتورسیکلت‌های نو، نمایشگاه‌داران و فروشندگان موتورسیکلت صفر کیلومتر با این بهانه که موتورسیکلت تا زمان فروش در نمایشگاه است و عملا مدتی از آن استفاده نمی‌شود بیمه‌نامه کوتاه‌مدت دریافت می‌کردند.

مشعلچی اظهار کرد: در کمیسیون تخصصی بیمه مرکزی، پیشنهادی به شورای عالی بیمه بر این مبنا که تخفیف بیمه‌نامه موتور‌سیکلت‌های صفر کیلومتر از ۵ درصد به ۲۰ درصد برای بیمه شخص ثالت یک‌ساله افزایش پیدا کند و در مقابل به شرکت‌های بیمه اجازه صدور بیمه‌نامه کوتاه‌مدت را در این زمینه ندهیم مطرح شد که این پیشنهاد در شورا تصویب شد و اکنون تنها امضای اعضای شورای عالی بیمه باقی‌ مانده که بلافاصله بعد از این امر مصوبه ابلاغ می‌شود و فکر می‌کنم تا حدود دو هفته دیگر این موضوع را به تمام شرکت‌های بیمه ابلاغ کنیم.

وی تصریح کرد: بعد از ابلاغ شورای عالی بیمه، دو کار باید شکل گیرد که در ابتدا به شرکت‌ها اعلام کنیم تخفیف بیمه شخص ثالث موتور سیکلت صفر کیلومتر، ۲۰ درصد شده و دوم اینکه دیگر اجازه صدور بیمه‌نامه کوتاه‌مدت را ندارند تا از این طریق هم پوشش را افزایش دهیم و هم افراد صاحب موتورسیکلت صفر کیلومتر کمتر دچار زیان در هنگام حادثه شوند.

جزئیات ارائه تخفیف ۲۰ درصدی برای صدور بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر