رایزنی برای صادرات پوشاک تولید ایرانی در حال انجام است

ابراهیمی نایب رئیس اتحادیه خیاطان در برنامه فرامتن  با اشاره به این که سه تا ۴ برابر نوسان قیمت در پارچه داریم گفت: این نوسان زمینه ساز قیمت تمام شده کار تولید شده پوشاک است.

به گفته وی، موضوع  قاچاق ضربه زیادی به حوزه پوشاک وارد کرده است، به طوری که به هیچ عنوان واردات نداریم و تنها  بخشی از مواد اولیه پوشاک وارد کشور می شود اما شاهد عرضه بخش زیادی از پوشاک قاچاق در اطراف تهران هستیم. 

او می گوید: اگر بتوانیم زمینه صادرات پوشاک تولید شده را فراهم کنیم شاهد خارج شدن بازار پوشاک از رکود خواهیم بود، چراکه کیفیت کالاهای تولید شده قابل رقابت با بسیاری از تولیدات کشورهای خارجی است.

ابراهیمی گفت:خوشبختانه در این زمینه بخش های بازرگانی و تجاری کشور رایزنی های را با کشورهای اطراف انجام داده اند که امیدواریم به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن برسد.

در ادامه این برنامه صدری رئیس اتحادیه خیاطان کشور گفت: در حال حاضر با نزدیک شدن به پایان سال باید شاهد رونق فعالیت خیاطان باشیم اما متاسفانه بررسی ها حاکی از رکود در این بازار است.

او گفت:  با کمبود مواد اولیه در حوزه پوشاک روبرو هستیم که امیدواریم در این زمینه اقدامات لازم جهت تامین مواد اولیه چه در داخل و چه از خارج صورت گیرد.

صدری بیان کرد: ۹۰ درصد از خیاطان در کشور دارای مجوز هستند و تنها ۱۰ درصد فعالیت زیر زمینی می کنند که در این بخش هم بازرسی ها به صورت جدی آغاز شده است. برای این ۱۰ درصد تشکیل پرونده طبق ماده ۲۸ از طریق بازرسی ها صورت گرفته است.

رایزنی برای صادرات پوشاک تولید ایرانی در حال انجام است