به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، خرید و فروش ملک در مناطق مختلف تهران، وارد فاز جدیدی شده است و مالکان بدون توجه به نرخهای واقعی بازار و سیاستهایی که دولت بهکار می گیرد، قیمتهای مختلفی را برای فروش آپارتمان اعمال میکنند.

در واقع هنگامی که دولت سرگرم کنترل اجاره بها و کاهش قیمت در این بخش است، مالکان از فرصت استفاده کرده و قیمت‌هایی فراتر از واقعیت را در محله های مختلف تعیین می کنند که البته این امر بیشتر از سوی بساز و بفروش‌ها در جریان است و آنها به ظاهر مرجع تعیین قیمت در محلات شده اند.

در این بخش به سراغ قیمت‌های خرید و فروش در منطقه ۴ تهران رفتیم. در این منطقه تفاوت محله ها باعثشده که قیمتها قدری با یکدیگر متفاوت باشند اما در مجموع بیشترین نرخ خرید و فروش آپارتمان در این منطقه مربوط به محله های صیاد شیرازی، خواجه عبدالله و برخی از خیابان ها در تهرانپارس است.

نرخ خرید و فروش آپارتمان در منطقه ۴(ارقام به میلیون تومان)



اجاره بها هم در این منطقه مانند دیگر مناطق تهران با افزایش قیمت روبرو شده است که البته برخی مالکان تحت تاثیر فصل اجاره بها، برخی از قیمت‌ها را بالاتر از عرف درنظر می گیرند؛ به همین جهت این قیمتها بین چند قیمت متفاوت در نظرگرفته شده است تا به واقعیت نزدیک تر باشد.

در اجاره یک آپارتمان باید شرایطی مانند پارکینگ، انباری، آسانسور و تعداد طبقات را در نظر گرفت، زیرا این موارد تا حدود زیادی به قیمت یک آپارتمان می افزاید. بنابراین مستاجران می توانند برای کاهش قیمت یکی از این موارد را در جستجوهای خود حذف کنند.

در حال حاضر وضعیت اجاره بها منطقه چهار تهران به دلیل گستردگی منطقه، تفاوت‌هایی دارد، به عنوان نمونه یک آپارتمان ۵۰ متری در مجیدیه شمالی با پارکینگ و انباری حدود ۴۰ میلیون تومان رهن داده می‌شود و همین متراژ در محله حکیمیه تهرانپارس تا ۳۰ میلیون تومان از سوی مالک قیمت‌گذاری شده است.

هچنین قیمت‌های متفاوتی در محله تهرانپارس بسته به خیابان، تعیین می شود به طوری‌که برخی از خیابان‌ها با نرخ‌های بسیار بالایی اجاره داده می شود و بخشی دیگر نرخ‌های متعادل تری دارند اما به جز این دو بخش عموما نرخ اجاره در تهرانپارس بین ۲۵ تا ۴۰ میلیون تومان برای آپارتمان‌های ۵۰ متری در سال است.

وضعیت اجاره بها در آپارتمان‌های ۵۰ متری(ارقام به میلیون تومان)