۷۰ درصد مواد اولیه لوازم خانگی در داخل کشور تولید می‌شود

اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در برنامه فرامتن گفت:  قدرت خرید فروشندگان کالا کاهش یافته است و ۷۰ درصد مواد اولیه ۵ تا ۶ قلم کالای اساسی از جمله مس، آلومینیوم و فولاد در داخل کشور تولید می شود. چرا باید این اقلام  به قیمت جهانی فروش برود.

به گفته وی تاسیس فروشگاه های بزرگ باعث  شده است که کسبه ناراحت شوند. این در حالی است که  ۲۲ تا ۲۳ هزار مغازه‌ لوازم خانگی در کشور وجود دارند و فروشگاه های بزرگ و بانک ها در پرداخت تسهیلات باعث ایجاد مشکل برای فروشگاه های خرد شده اند.

او می گوید: واسطه گری بانک ها در فروش لوازم خانگی یکی از معضلات جدی فروشندگان در این صنف شده است چراکه بسیاری از بانک ها تسهیلات  بدون سود ۱۲ ماهه می دهند که از یک طریق  باعث افزایش قیمت شده است. 

پازوکی گفت: فروشگاه های بزرگ خود با توزیع لوازم خانگی بنگاه داری می کنند. بسیاری از فروشگاه های مجازی کالای عرضه شده را به هیچ عنوان گارانتی نمی کنند و همین امر خود باعث ایجاد مشکلات زیادی برای خریداران شده است. بنابراین باید مشتریان وقتی کالایی را خریداری می‌کنند به  سامانه جامع گارانتی مراجعه کرده تا شرکت های گارانتی مورد تایید را شناسایی کنند.

او افزود: بسیاری از فروشگاه های مجازی اقدام به فیک فروشی می کنند که باید با نظارت های مستقیم از این معضل جلوگیری شود

۷۰ درصد مواد اولیه لوازم خانگی در داخل کشور تولید می‌شود