ساعت های واریز پایا در سال 1402 | جدول ساعت واریز پایا

ساعت واریز پایا در سال 1402 را در این مطلب می خوانید. وجه پایا یکی از پرطرفدارترین روش های انتقال وجه است که فواید بسیار زیادی دارد.

چرا که این واریز حواله هیچ نوع کارمزدی ندارد و ساعات واریز وجه پایا در طول شبانه مختلف است و چند بار افراد می توانند حواله را انجام دهند. وجه پایا مخفف سامانه پایاپای الکترونیکی بوده و به هدف بهبود عملکرد نظام بانکداری کشور تاسیس شده است.

جدول ساعات جدید انتقال وجه پایا ۱۴۰۲

یکی از پرطرفدارترین روش های انتقال وجه از طریق حواله پایا است که مزایای بسیار زیادی دارد. کارمزد واریز حواله پایا به مبلغ انتقال بستگی دارد و ساعات واریز پایا در طول شبانه روز چندین بار است. در این پست ساعات واریز پایا به حساب مقصد آورده شده است.

زمان دقیق انتقال پایا

زمان انتقال وجه پایا در روزهای عادی

چرخه اول: ساعت ۳:۴۵ صبح

چرخه دوم: ساعت ۱۰:۴۵ صبح

چرخه سوم: ساعت ۱۳:۴۵ ظهر

چرخه چهارم: ساعت ۱۸:۴۵ عصر

زمان انتقال وجه پایا در روزهای تعطیل

ساعت ۱۳:۴۵ ظهر

سقف ساتنا و پایا ۱۴۰۲

سقف انتقال وجه پایا، در مراجعه حضوری، تا ۱۰۰ میلیون تومان است و در انجام آن به صورت اینترنتی، از ۵۰ میلیون تومان، تا ۱۰۰ میلیون تومان می باشد که بانک ها، سالانه، پس از تصویب بانک مرکزی، ممکن است، سقف مبلغ آن را نیز افزایش دهند.

سقف مبلغ ساتنا :  سقف انتقال وجه با کمک ساتنا، در مراجعه حضوری، محدودی نداشته و از ۵۰ میلیون تومان، شروع می شود، اما، در صورت انجام اینترنتی آن، از ۵۰ میلیون تومان شروع شده و تا ۲۰۰ میلیون تومان، قابل انجام است.

ساعت واریز انتقال پول به روش ساتنا

ساتنا تنها در ساعت اداری شعب بانک ها انجام می شود.

شنبه لغایت پنجشنبه(روزهای کاری):ساعت پذیرش: ۷:۳۰ صبح و ساعت خاتمه پذیرش: ۱۴:۱۵

زمان واریز ساتنا و پایا

در پایا در روز چندین بار واریز انجام می شود که سیکل پرداختی در عکس بالا مشخص شده است . در این سامانه مشتریانی که در بانک دارای یکی از انواع حساب (جاری، پس‌انداز و مدت‌دار) می‌باشند، می‌توانند نسبت به انتقال وجه (مبالغ بیش از پانصد میلیون ریال) به حساب خود یا سایر افراد در سایر بانک‌ها در همان روز اقدام کنند. در حال حاضر زمان لازم برای انتقال وجه با استفاده از این سامانه بین ۲ ثانیه تا ۲۰ دقیقه در بانک‌های مختلف متفاوت است.

تسویه مبادلات بین‌بانکی در این سامانه به‌صورت آنی، قطعی، نهایی و برگشت­‌ناپذیر انجام می‌گیرد، مشروط بر اینکه حساب تسویه بانک دارای مانده کافی برای انجام تسویه باشد، در غیر این‌صورت مبادلات تا تأمین نقدینگی و تا پایان روز در صف انتظار قرار گرفته و در صورت عدم تأمین نقدینگی، درخواست‌های مربوطه ابطال و برگشت داده می‌شون

مبلغ قابل انتقال در روش ساتنا

معمولاً برای مبالغ بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انجام ساتنا دو راه وجود دارد:

۱- اینترنت بانک: در روش اینترنت بانک می‌توان مبالغ با حداقل ۵۰۰ میلیون ریال و حداکثر ۱ میلیارد ریال در روز را از طریق حواله ساتنا جابه‌جا کرد که سقف این مبلغ با استفاده از دستگاه توکن ۲ میلیارد ریال است. برای افزایش سقف انتقال وجه خود از طریق ساتنا، باید به نزدیکترین شعبه بانک موردنظر خود مراجعه نمایید. برای انجام تراکنش‌هایی با مبالغ بیشتر از سقف و با استفاده از حواله ساتنا، باید به صورت حضوری به شعبه بانک مراجعه کرد.

۲- شعبه بانک: در این حالت سقف مبلغ انتقال وجه نامحدود است. قابل توجه است که جابه‌جایی مبالغ بیشتر از ۲ میلیارد ریال، مستلزم ارائه مستندات و مدارک لازم مبنی بر وقوع یک معامله یا یک رویداد مالی به شعبه بانک است.