۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور اجرا می‌شود

به نقل از روابط عمومی موسسه جهاد توسعه، محمدعلی جوادی در آیین کلنگ‌زنی و افتتاح این طرح ملی که همزمان با سراسر کشور در استان فارس برگزار شد، بیان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج مستضعفین و انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) این عملیات به مرحله اجرا درآمد.

به گفته وی، اجرای عملیات آبخیزداری منجر به احیای ۱۰ هزار شاخه قنات، احداث ۱۳ استخر و آب‌بندان کشاورزی و بالغ بر ۳۶ هزار کیلومتر کانال‌کشی کشاورزی در کشور می‌شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: ماحصل اجرای این طرح‌، آب را به عنوان مهمترین عامل حیات کشاورزی به زمین‌های کشاورزی ما خواهد رساند.

جوادی، اجرای طرح ملی آبخیز تا جالیز را به دلیل تمرکز بر حوزه آب و خاک که از ارکان کلیدی وزارت جهاد کشاورزی است دارای اهمیت ویژه‌ای دانست.

وی تصریح کرد: امیدواریم با اجرای احسن این عملیات شاهد غنی‌سازی ذخایر سفره‌های زیرزمینی آب در سراسر کشور باشیم.

قائم ‌مقام قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت کشاورزی بیان کرد: انتقال آب از بستر کانال‌های آبیاری و استخرهای تامین آب به زمین کشاورز از دیگر نتایج اجرای این عملیات آبخیزداری است.

وی با اشاره به تاثیر مستقیم اجرای این طرح در عرصه تولید، اظهار امیدواری کرد؛ با اجرای این طرح تولید محصولات کشاورزی افزایش روزافزونی داشته باشد.

جوادی به گستردگی جغرافیایی این طرح ملی اشاره کرد و افزود: اجرای عملیات آبخیزداری در ۳۱ استان کشور یکی از نادرترین پروژه‌هایی است که در وزارت جهاد کشاورزی و با همکاری بسیج مستضعفین اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ آیین کلنگ‌زنی ۴۰۰ طرح آبخیزداری با عنوان طرح ملی آبخیز تا جالیز به صورت میدانی در استان فارس و همزمان با سراسر کشور با حضور عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی، محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس، محمدعلی جوادی قائم مقام قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت کشاورزی، مجتبی دهقان‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از مدیران و فرماندهان سپاه برگزار شد.