قیمت هایما 7X  کارخانه چقدر است؟

ایران‌خودرو مدتی پس از تعیین قیمت هایما 7X توسط شورای رقابت، بخشنامه فروش این خودرو را نیز اعلام کرد. شرایط فروش هایما 7X‌ از نوع تحویل فوری با قیمت قطعی است. در جریان این شرایط فروش، خودروها با موعد تحویل 30 روزه در اختیار متقاضیان قرار خواهند گرفت.

قیمت هایما 7X‌ از سوی ایران‌خودرو یک میلیارد و 482 میلیون تومان اعلام شده است. بنابراین نسخه مینی‌ون هایما در مقایسه با نسخه کراس‌اوور آن، یعنی هایما 8S برابر 200 میلیون تومان قیمت بیشتری دارد. درحال‌حاضر قیمت هایما 8S از سوی ایران‌خودرو معادل یک میلیارد و 212 میلیون تومان برآورد شده است. البته با توجه به اختلاف قیمت 400 میلیون تومانی میان نرخ بازار و کارخانه هایما 8S، انتظار داریم تا قیمت هایما 7X‌ در بازار آزاد نیز به محدوده 2 میلیارد تومان نزدیک شود.

قیمت هایما 7X  کارخانه چقدر است؟

شرایط فروش هایما 7X‌ در آبان‌ماه 1402:

خودرو قیمت رنگ‌های موجود موعد تحویل
هایما 7X‌ 1,482,224,400 مشکی آبنوس، خاکستری، ذغالی 30 روزه

رنگ‌های قابل انتخاب برای هایما 7X‌ شامل مشکی آبنوس، خاکستری و ذغالی هستند. بنابراین هم‌اکنون امکان سفارش‌گذاری خودرو در رنگ‌های روشن وجود ندارد. هایما 7X‌ به قوای فنی مشترکی با هایما 8S مجهز شده است. این قوای فنی شامل موتور 1.6 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر است که 192 اسب‌بخار قدرت و 293 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس شش‌سرعته خودکار نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در این مینی‌ون بر عهده دارد.

سطح امکانات رفاهی و ایمنی در هایما 7X‌ نسبت به رقبای هم‌قیمتش کافی ارزیابی می‌شود. این خودرو سطح میانه‌ای از خودمختاری را در اختیار راننده‌اش قرار می‌دهد. علاوه‌براین، پاور ویندوز، سقف پانوراما به همراه سانروف، سنسور نور و باران، سیستم ورود و استارت بدون کلید به همراه سیستم تهویه اتوماتیک را در این خودرو خواهید یافت. این امیدواری وجود دارد که عرضه مینی‌ون هایما به بازار بتواند شرایط نامطلوب این کلاس را در بازار ایران بهبود ببخشد. برخلاف بازار جهانی، مینی‌ون‌ها در کشورمان محبوب نیستند و مشتریان چندان از آن‌ها استقبال نمی‌کنند.